مدیرمسئول سابق ایسنا مجرم شناخته نشد


در تازه‌ترین جلسات دادگاه مطبوعات، مهدی عرفاتی، مدیرمسئول سابق خبرگزاری ایسنا، که پیشتر به اتهامات مختلفی متهم شده بود، به اتفاق آرا توسط هیئت منصفه مجرم شناخته نشد.

جزئیات روند دادگاه

جلسه دادگاه به ریاست قاضی کاشانکی و با حضور اعضای هیئت منصفه در مجتمع شهید سلیمانی برگزار شد. در این جلسه، که اولین جلسه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در سال جدید بود، پرونده‌های مربوط به خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی مورد بررسی قرار گرفت.

واکنش‌ها و بررسی‌ها

اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه، ضمن تقدیر از رسانه‌ها برای ادای دقیق وظایف‌شان، تأکید کرد که هیئت منصفه بعد از بررسی شواهد و استماع دفاعیات، به این نتیجه رسیده‌اند که مهدی عرفاتی مجرم نیست.

نتیجه دادگاه برای سایر پرونده‌ها

در حالی که پرونده مهدی عرفاتی با تبرئه پایان یافت، جلسه مربوط به روزنامه سازندگی نیز در همان روز و به ریاست قاضی کریمی برگزار شد. در این جلسه، مدیر مسئول روزنامه سازندگی، با اکثریت آرا مجرم شناخته شد اما مستحق تخفیف تلقی گردید.

اعلام نتایج نهایی

نصراللهی خاطرنشان کرد که رأی دادگاه‌ها به زودی و به صورت جداگانه برای هر دو پرونده اعلام خواهد شد. این پرونده‌ها به ترتیب تحت ریاست قاضی‌های کاشانکی و کریمی رسیدگی شده‌اند.

تأثیر رأی بر جامعه رسانه‌ای

این تبرئه می‌تواند تأثیرات مهمی بر روی دیدگاه‌ها و نحوه برخورد با پرونده‌های مطبوعاتی در آینده داشته باشد و نشان دهنده استقلال دادگاه‌های مطبوعاتی در بررسی پرونده‌ها با رعایت دقت و عدالت است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *