حداقل عیدی هر کارگر ۱۰۶ میلیون ریال باید باشد


معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین رعیتی فرد، اعلام کرده است که حداقل عیدی هر کارگر در سال ۱۴۰۲ باید معادل ۱۰۶ میلیون ریال باشد. این میزان عیدی نشان‌دهنده تلاش دولت برای بهبود شرایط معیشتی کارگران و ارتقاء استانداردهای زندگی آن‌ها است.

افزایش حداقل عیدی کارگران

در گفتگویی که رعیتی فرد در حاشیه یک همایش در مشهد داشت، وی بیان کرد که حداقل میزان حقوق عیدی یا پاداش امسال هر کارگر باید دو تا سه برابر حداقل حقوق باشد. این افزایش نشان‌دهنده توجه دولت به رفاه حال کارگران و تلاش برای جبران تورم و افزایش هزینه‌های زندگی است.

ضرورت اصلاح قراردادهای موقت کارگری

رعیتی فرد همچنین به موضوع اصلاح قراردادهای موقت کارگری اشاره کرد و گفت که پیشنهاد اصلاحاتی در این خصوص به مجلس ارائه شده است. این اصلاحات به منظور حمایت از کارگرانی است که در کارهای مستمر فعالیت دارند و سنوات خدمتی بیش از پنج سال دارند.

پیش‌بینی افزایش عیدی بر اساس عملکرد و بهره‌وری

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که عیدی کارگران بر اساس عملکرد و بهره‌وری آن‌ها قابل افزایش است. این امر نشان‌دهنده تلاش برای ایجاد انگیزه و پاداش بهره‌وری در محیط کار است.

چشم‌انداز تصویب اصلاحات قانون کار

رعیتی فرد در پایان ابراز امیدواری کرد که اصلاحات پیشنهادی قانون کار در دوره بعدی مجلس تصویب شود. این اقدامات به منظور حمایت بیشتر از حقوق کارگران و تضمین ثبات شغلی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

این اقدامات و پیشنهادات نشان از تلاش دولت برای بهبود شرایط کار و زندگی کارگران دارد و گامی مهم در جهت تأمین عدالت اجتماعی و حمایت از قشر کارگر محسوب می‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *