ایجاد بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در استان‌های کشور

در راستای بهبود و توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است که طرحی جاه‌طلبانه برای ایجاد بیمارستان‌های یک‌هزار تختخوابی در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است. این اقدام در پیشبرد اهداف بهداشت و درمان کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

تقویت امکانات درمانی و پاسخگویی به نیازهای بیماران

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، در حین بازدید از مرکز آنکولوژی بیمارستان گلستان اهواز، بر لزوم توجه ویژه به بیماری‌های خاص و ارائه خدمات رایگان درمانی به بیماران سرطانی تأکید کرد. وی همچنین از ورود دستگاه‌های پیشرفته به بیمارستان‌ها برای بهبود فرآیندهای درمانی خبر داد.

گسترش فناوری‌های پیشرفته در بیمارستان گلستان اهواز

عین‌اللهی از ورود سه دستگاه پیشرفته شامل سی تی سیمولاتور، شتاب دهنده قوی و پت اسکن به بیمارستان گلستان اهواز خبر داد. این اقدامات به منظور ارتقاء کیفیت خدمات درمانی بیماران سرطانی و کاهش نیاز به ارجاع آن‌ها به خارج از استان خوزستان صورت گرفته است.

تأکید بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی

عین‌اللهی، ضمن اشاره به طرح توسعه بیمارستان گلستان اهواز، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سراسر کشور تأکید کرد. این توسعه شامل الحاق بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تخت به مجموعه بهداشت و درمان اهواز خواهد بود که امید است بخشی از نیازهای بیماران را مرتفع سازد.

هدف‌گذاری برای ایجاد کلان بیمارستان‌ها در هر استان

وزیر بهداشت با تأکید بر برنامه‌ریزی انجام شده برای ایجاد حداقل یک بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در هر استان، اشاره کرد که این اقدام با هدف ارتقاء سطح خدمات بهداشتی و درمانی و پاسخگویی به نیازهای فزاینده جمعیت در حوزه سلامت انجام می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

طرح‌های توسعه‌ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، از جمله ایجاد بیمارستان‌های یک‌هزار تختخوابی در سراسر کشور و تقویت امکانات درمانی بیمارستان گلستان اهواز، نشان از تلاش‌های مستمر برای بهبود خدمات بهداشتی و درمانی و رفاه حال بیماران دارد. این اقدامات به منظور تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی جامعه و افزایش دسترسی به خدمات پزشکی پیشرفته صورت می‌گیرد و امیدواریم که نتایج مثبتی در پی داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *