«خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان


در ادامه تلاش‌ها برای بهبود دسترسی عمومی به خدمات بهداشتی و درمانی، وزارت بهداشت اقدامات جدیدی را برای ارائه خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر هفت سال در نظر گرفته است. این طرح که با هدف جوانی جمعیت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری تدوین شده، به گونه‌ای است که هیچ کودکی بدون دسترسی به امکانات پزشکی نماند.

مشمولان طرح

به گزارش احسان حسین زاده، معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان، تمامی کودکان زیر هفت سال می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند. این خدمات شامل معاینه، تشخیص، درمان و حتی جراحی می‌شود و در تمام مراکز دولتی استان سمنان قابل دسترس است.

تأکید بر عدالت در دسترسی به خدمات سلامت

طرح مزبور، در راستای اجرای عدالت اجتماعی و فراهم آوردن شرایط یکسان برای بهره‌مندی همه افراد جامعه از خدمات سلامت، به خصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته، پیاده‌سازی شده است. این رویکرد به عنوان بخشی از استراتژی‌های کلان وزارت بهداشت برای افزایش نرخ رشد جمعیت و حمایت از خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

جزئیات اجرایی طرح

مراکز دولتی پیشرو در این طرح، خدمات پزشکی را به صورت کاملاً رایگان به کودکان ارائه می‌دهند. این اقدام شامل حمایت‌های مالی مستقیم از طرف دولت و بیمه‌های پایه سلامت است. همچنین، تاکید شده است که در صورت نیاز، کودکان بیمه‌نشده نیز می‌توانند در زمان بستری، به صورت فوری تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

پیش‌بینی‌ها و چشم‌اندازهای آتی

دکتر حسین زاده اشاره کرد که این طرح در حال حاضر در فاز اول به صورت آزمایشی در بیمارستان امیر سمنان به اجرا درآمده و برنامه‌ریزی‌ها برای گسترش آن به سایر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از ابتدای سال ۱۴۰۳ آغاز شده است. این تلاش‌ها در راستای تضمین دسترسی عادلانه به خدمات درمانی برای کودکان و حمایت از آنها در برابر بیماری‌ها و نیازهای پزشکی انجام می‌شود.

دعوت به همکاری و مشارکت

در پایان، معاون علوم پزشکی سمنان از تمام خانواده‌ها دعوت کرده تا در صورت داشتن فرزندان زیر هفت سال، برای بهره‌مندی از این خدمات اقدام نمایند و در صورت نیاز، با مراکز درمانی دولتی تماس بگیرند تا از شرایط و نحوه بهره‌مندی از این خدمات آگاه شوند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *