بیش از ۳۰۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی

وزیر ورزش و جوانان در جریان دور دوم سفر استانی به زنجان اعلام کرد که بیش از ۳۳۰۰ طرح نیمه‌تمام ورزشی در کشور در دست اجرا و توسعه است. وی اظهار کرد که یکی از رویکردهای جدی دولت، تلاش برای بهره‌برداری از این طرح‌ها با وجود محدودیت‌های مالی است. دولت تاکنون برای اتمام طرح‌ها، به کمک بخش خصوصی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم

وزیر با تاکید بر افزایش سرانه ورزشی در کشور، به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار، اظهار کرد که اهتمام به بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی می‌تواند نقصی را در این زمینه جبران کند.

انتظار از بهره‌برداری بهینه از سالن‌های ورزشی

وی با تاکید بر مشکلات زیرساخت‌های ورزشی در سطح کشور، انتظار دارد که با بهره‌برداری بهینه از طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، از همه سالن‌های ورزشی در سطح کشور به نحو احسن استفاده شود.

سیاست‌های کلان حوزه ورزش در آینده

هاشمی اعلام کرد که سیاست‌های کلان حوزه ورزش توسط مقام معظم رهبری در آینده نزدیک اعلام خواهد شد و همه ملت موظف به اجرای این سیاست‌ها هستند.

وظایف وزارت ورزش و جوانان

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت ورزش همگانی در کشور، بر ضرورت فراهم کردن بستر مناسب برای حضور همه اقشار در حوزه ورزش تأکید کرد. همچنین از پرداخت تسهیلات ازدواج و تلاش برای حل مشکلات جوانان خبر داد.

ضعف باشگاه‌داری ورزش کشور

وزیر ورزش و جوانان با نامیدن باشگاه‌داری یکی از نقاط ضعف ورزش کشور، به ضرورت توجه به امر استعدادیابی و پرورش استعدادها توسط باشگاه‌ها اشاره کرد.

اهمیت آمایش سرزمین در توسعه ورزش

هاشمی با تأکید بر اهمیت آمایش سرزمین و تحولی که می‌تواند در عرصه ورزش به وجود آورد، اظهار کرد که هر منطقه باید بر اساس استعدادها و ظرفیت‌های خود در حوزه ورزش وارد شده و در توسعه این حوزه سهم داشته باشد.

طرح «صبا» و اهمیت آموزش شنا

وی به طرح «صبا» اشاره کرد و با ابراز نگرانی از توقف این طرح، تأکید کرد که آموزش شنا در مدارس می‌تواند نقش مهمی در موفقیت ورزشی کشور داشته باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *