خانه » مدیر عامل راه آهن : بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم

مدیر عامل راه آهن : بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم

0

در جلسه شورای اداری اداره‌کل راه‌آهن شمال‌غرب، مدیرعامل راه‌آهن با اعلام پرداخت بدهی‌های بین‌المللی به روسیه و ترکمنستان که از ده سال پیش باقی‌مانده بودند، اهمیت پرداخت به مسائل بین‌المللی را تأکید کرد. وی اظهار کرد که با افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم “قزوین- زنجان”، این مسئله به مرور زمان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امیدواری به تصویب هزار میلیارد تومان برای خط دوم

مدیرعامل با بیان امیدواری به تصویب هزار میلیارد تومان در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان، بر این امید بنیان گذاشت که خط دوم با سرعت واقعی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.

موضوع اتصال شرکت‌ها به ریل؛ ضرورت همراهی و مشارکت

معاون وزیر راه و شهرسازی هم تصریح کرد که اتصال شرکت‌ها به ریل نیازمند همراهی و مشارکت آن‌ها در طرح‌هاست. وی تأکید داشت که باید شرکت‌ها نه تنها به ریل متصل شوند بلکه در طراحی طرح‌ها هم مشارکت داشته باشند تا قدرت و اهمیت این موضوع بیشتر درک شود.

وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها؛ جزء الزامات شعار راه‌آهن توانمند

صالحی، مدیرعامل راه‌آهن، از اهمیت وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها به عنوان یکی از الزامات شعار “راه‌آهن توانمند، ایران قدرتمند” خبر داد. او افزود که بدهی‌های بین‌المللی راه‌آهن که از ده سال پیش باقی‌مانده بود، به روسیه و ترکمنستان پرداخت شده است.

اصلاح سیاست‌ها برای وصول مطالبات

در زمینه وصول مطالبات از شرکت‌ها، مدیرعامل گفت: تعارفی با آن‌ها نداریم و با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می‌کنیم. برخی از شرکت‌ها بیش از ۷ سال است که به راه‌آهن بدهکارند و این موضوع نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

انضباط مالی و بازگشت پول به جیب راه‌آهن

صالحی اظهار کرد: بدهی‌ها، پول پرسنل زحمت‌کش راه‌آهن بود که در جیب شرکت‌ها قرار داشت. اما با انضباط مالی، این پول به جیب خود راه‌آهن بازگشته است.

حذف سلیقه‌گرایی و تسهیل در صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی‌ها

صالحی با اشاره به حذف سلیقه‌گرایی در شرکت راه‌آهن، گفت: هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد. این حق را حتی از خود مدیرعامل هم گرفته‌ایم و به سیستم آی‌تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال توصیه و سلیقه برای همه شرکت‌ها صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی‌های قبلی صورت گیرد.

اقدامات اصلاحی و تغییر در روند شرکت‌ها

در پایان، صالحی به اقدامات اصلاحی اشاره کرد و گفت: در آذر ماه گذشته، اقدامات مهمی انجام شد؛ حذف واگن‌های شیر بسته، انضباط مالی، بستن بارنامه شرکت‌های بدهکار و جلوگیری از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت‌های مختلف که یکی ایمنی را رعایت نکرده بود یا یکی بدهکار بود. از این پس، قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود.

نهایت تأکید بر ادامه روند اصلاحی

صالحی ادامه داد: ما وارث استخوان‌های لای زخم و انباشت بدهی‌ها هستیم اما این امر مانعی برای ادامه روند اصلاحی نخواهد بود. باید تک‌تک این مسائل را گام‌به‌گام حل کرد تا راه‌آهن توانمند و پرقدرت‌تر از گذشته شود.

حق امضا در سیستم آی‌تی؛ انگیزه برای شرکت‌ها در روند بهبودی

او به حق امضا در سیستم آی‌تی اشاره کرد و گفت: حتی حق امضای مدیرعامل نیز از بین رفته و این انگیزه را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند که در روند بهبودی و اصلاحی همراهی کنند و مشارکت داشته باشند.

این روند با ادامه قدرتمند و پیگیرانه باید ادامه پیدا کند تا راه‌آهن به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمل‌ونقل کشور، به بهره‌وری و توانمندی بیشتری دست یابد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *