خانه » تاج: فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر فسادهای اخیر است، اما VAR به لیگ برتر نمی‌رسد

تاج: فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر فسادهای اخیر است، اما VAR به لیگ برتر نمی‌رسد

0

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در حاشیه سمینار آموزشی داوران و کمک داوران ویدئویی (VAR) به موضوعات مختلفی از جمله پیگیری فسادهای اخیر، VAR و مسائل مربوط به فلسطین در کنگره فیفا پرداخت.

فساد در فوتبال: تاج با اشاره به پرونده فساد در یکی از باشگاه‌های استان کرمان در سال ۱۴۰۰، تأکید کرد که فدراسیون فوتبال به شدت در حال پیگیری این موضوع است. او گفت: “نهاد نظارتی مربوطه به طور جدی در حال بررسی این پرونده است و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.”

تاج با بیان اینکه برخی از پرونده‌های فساد باید در مراجع قضایی پیگیری شوند، افزود: “در اینگونه موارد، منتظر رای نهایی مراجع قضایی می‌مانیم و پس از آن، احکام فوتبالی را صادر می‌کنیم.”

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر شفافیت و برخورد قاطع با فساد، گفت: “همه رسانه‌ها می‌توانند روند رسیدگی به پرونده‌های فساد را دنبال کنند. در مورد بازیکنان خاطی، پرونده در کمیته اخلاق و برای سایر افراد در مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد. نباید آبروی افراد را خدشه‌دار کرد و باید به طور اصولی به این موضوعات رسیدگی شود.”

VAR در لیگ برتر: تاج در خصوص استفاده از VAR در لیگ برتر گفت: “متاسفانه امکان استفاده از VAR در مسابقات لیگ برتر وجود ندارد. با این حال، در تلاش هستیم تا از این سیستم در فینال جام حذفی استفاده کنیم.”

حضور مهدی و افشاریان: تاج در مورد عدم حضور سهیل مهدی و خداداد افشاریان در سمت‌های خود در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، گفت: “تا زمانی که دادگاه حکم نهایی را صادر نکرده، این دو فرد در پست‌های خود حضور نخواهند داشت.”

بازگشت عزیزی خادم: رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت عزیزی خادم به ریاست فدراسیون فوتبال، گفت: “این سوالی است که باید حقوقدانان به آن پاسخ دهند.”

مسائل مربوط به فلسطین: تاج همچنین به موضوع فلسطین در کنگره فیفا اشاره کرد و گفت: “در این کنگره، یک دقیقه سکوت به احترام شهدای فلسطینی برگزار شد و ما از هجمه‌هایی که به فوتبال فلسطین می‌شود، دفاع کردیم.”

تاج با اشاره به سخنان نماینده رژیم صهیونیستی در کنگره فیفا مبنی بر اینکه نمایندگان ایران و فلسطین جو کنگره را به هم می‌زنند، گفت: “به نظر من کار درستی را انجام دادیم. منطق کشور ما پویا است و در این کنگره نیز کار درستی انجام دادیم.”

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *