خانه » امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای پاکستانی

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای پاکستانی

0

در یک گفت‌وگو تلفنی با همتای پاکستانی، وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، بر تقویت روابط دوجانبه و اهمیت حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان تأکید کرد. این گفت‌وگو به بررسی آخرین وضعیت روابط و همکاری‌های دو کشور پرداخت.

تأکید بر حاکمیت و تمامیت ارضی

امیرعبداللهیان، با ابراز خرسندی از روابط دوستانه ایران و پاکستان، حاکمیت و تمامیت ارضی پاکستان را به‌عنوان یک نکته حائز اهمیت برجسته اعلام کرد. ایشان تأکید کردند که این مسئله به‌شدت در دستور کار ایران قرار دارد و نقض حاکمیت ارضی پاکستان توسط هرگونه گروه تروریستی مورد رد و نقض قرار می‌گیرد.

تهدید جیش العدل و اقدامات ضد تروریستی ایران

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران امنیت پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و به تهدیدات متعددی که از سوی گروه تروریستی جیش العدل صورت گرفته است، اشاره کرد. امیرعبداللهیان بیان کرد که نیروهای مسلح ایران به‌طور مکرر در مقابل اقدامات این گروه تروریستی در خاک پاکستان و در جلوگیری از تهدیدات به امنیت کشور ایران، اقدامات ضد تروریستی انجام داده‌اند.

همکاری مستمر در برابر چالش‌ها

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که تداوم گفت‌وگو و همکاری در مواجهه با مسائل دوجانبه، از جمله مبارزه با گروه‌های تروریستی، در مسیر تقویت روابط دوجانبه ادامه یابد. ایشان به گفتگوهای فراوان بین مسئولان نظامی و امنیتی دو کشور اشاره کرد و امیدوار به تقویت همکاری‌های امنیتی بیشتر شد.

تأکید بر اطلاعات مشترک در مبارزه با تروریسم

در پایان گفت‌وگو، امیرعبداللهیان تأکید کرد که ایران آماده است اطلاعات مربوط به فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان را در اختیار این کشور بگذارد. او به توازن در اقدامات مبارزه با تروریسم و مقابله با گروه‌های تروریستی در محدوده خود اشاره کرد.

تأکید پاکستان بر آرمان‌های مشترک و امنیت دوجانبه

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفت‌وگو، آرمان‌های مشترک دو کشور و سابقه مبارزه با تروریسم را تأکید کرد. او اظهار کرد که امنیت ایران نیز امنیت پاکستان است و هرگاه تهدیدی در خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد، دولت پاکستان به‌فور علیه آن اقدام می‌کند. وی همچنین خواستار همکاری‌های بیشتر و افزایش تبادل اطلاعات در راستای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت دوجانبه شد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *