۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران حضور دارند


ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، ضمن تبریک روز ملی خلیج فارس، به نقش این دریا به عنوان بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ایران اشاره کرد. ایشان تأکید کرد که ایران همواره به دنبال تحکیم دوستی‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای بوده و در این راستا، توسعه پایدار و شکوفایی منطقه را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

حضور بین‌المللی در اکسپو ۲۰۲۴

کنعانی از حضور ۲۴ کشور و ۲۰۰۰ تاجر منتخب و برگزیده در نمایشگاه خبر داد و افزود که مشارکت گسترده تجار و بازرگانان بین‌المللی در این رویداد نشان‌دهنده عزم و اراده ایران برای توسعه سیاسی و اقتصادی و ایفای نقش موثر برای ثبات و امنیت در منطقه است. این نمایشگاه شامل هفت گروه تجاری مختلف از جمله شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان و فنی می‌باشد.

دستاوردها و فرصت‌های نمایشگاه

سخنگوی وزارت خارجه به برگزاری نشست‌های دوجانبه میان تجار شرکت‌کننده و تولیدکنندگان ایرانی اشاره کرد و آن را نشانه‌ای از فرصت‌های نوین برای همکاری‌های اقتصادی عنوان کرد. این نمایشگاه که تا ۱۲ اردیبهشت دایر است، می‌تواند به توسعه همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف کمک کرده و به ایجاد جهش جدید در سطح مناسبات بین‌المللی منجر شود.

نقش اکسپو در تقویت روابط دیپلماتیک

کنعانی تأکید کرد که برگزاری نمایشگاه اکسپو در شرایط کنونی منطقه‌ای به عنوان نتیجه‌ای درخشان و مطلوب ارزیابی می‌شود و نشان‌دهنده هم‌افزایی مکمل میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی است. او بیان کرد که این رویداد نه تنها ابعاد تجاری و اقتصادی، بلکه ابعاد سیاسی مهمی را نیز در بر می‌گیرد که برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *