وزارت بهداشت با سیگارهای الکترونیک مقابله کند

تهران – عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، محمدعلی محسنی بندپی، اعلام کرد که کمیسیون آمادگی دارد تا توزیع و مصرف سیگارهای الکترونیک را پیگیری کند و از وزارت بهداشت خواست تا با جدیت به این موضوع وارد شود.

ضرورت اعمال قوانین محدودیت‌های مصرف سیگار الکترونیک

محسنی بندپی با اشاره به گسترش مصرف سیگارهای الکترونیک در بین جوانان، تأکید کرد: برای حفاظت از جوانان، لازم است قوانینی در خصوص منع یا محدودیت مصرف این نوع سیگارها اجرا شود و مجلس باید در این زمینه وارد عمل شود.

ترکیب و مواد اعتیادآور سیگارهای الکترونیک

وی اظهار داشت: «متأسفانه تصور عمومی این است که سیگارهای الکترونیکی ضرر ندارند.» او افزود که این باور، جوانان را به اشتباه و گمانه‌زنی در مورد این سیگارها می‌کشاند.

نقد و نظر کمیسیون بهداشت بر محتوای سیگارهای الکترونیک

به لحاظ فنی، محسنی بندپی خواست تا وزارت بهداشت به محتوای سیگارهای الکترونیکی نقد و نظر کند و نظارت جدی بر روی توزیع و مصرف آنها داشته باشد. او تصریح کرد: «فرآیند چک کردن محتوای این سیگارها و فرهنگ‌سازی در جامعه برای آگاهی والدین از عواقب احتمالی بسیار اهمیت دارد.»

اعتیادآور بودن نیکوتین و تأثیر آن بر جوانان

محسنی بندپی با بیان اینکه نیکوتین موجود در این سیگارها اعتیادآور است، هشدار داد: «استفاده از سیگارهای الکترونیکی به ویژه در بین خانم‌ها و دختران جوان، به عنوان یک الگوی زندگی جدید، جوانان را درگیر این مسیر می‌کند.»

پیگیری جدی کمیسیون بهداشت و درمان از این موضوع

وی اعلام کرد: «در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قصد داریم این موضوع را جدی بگیریم و سعی کنیم جوانانمان را از این مسیر خطرناک نجات دهیم.» او تاکید کرد که پیگیری این موضوع باعث کاهش بار اجتماعی و سلامتی خواهد شد و از آسیب‌های جدی به جامعه جلوگیری می‌کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *