واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا


بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به شدت به تصمیم جدید آمریکا برای تحریم گردان نتزا یهودا واکنش نشان داد. وی در یک اظهارنظر تند، تأکید کرد که تحریم ارتش اسرائیل غیرقابل قبول است و از تمامی ابزار‌ها برای مخالفت با این اقدام استفاده خواهد کرد.

ادعای تحریم‌ها و افزایش تنش‌های منطقه‌ای

به گزارش شبکه خبری الجزیره، این تحریم‌ها به دنبال نقض حقوق بشر در کرانه باختری و اقدامات خشونت‌آمیز علیه فلسطینیان از سوی گردان نتزا یهودا صورت گرفته‌اند. این گردان که در سال 1999 تأسیس شده، به دلیل جذب جوانان شهرک‌نشین راست‌گرا و افراطی شناخته می‌شود.

عکس‌العمل وزیر دارایی اسرائیل

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل، نیز تحریم آمریکا علیه ارتش اسرائیل را «دیوانگی مطلق» نامید و آن را تلاشی برای تحمیل دولت فلسطین بر اسرائیل دانست. او همچنین تأکید کرد که این اقدامات از سوی آمریکا مانع از اقدامات اسرائیل برای تأمین امنیت خود نخواهد شد.

تاثیر تحریم‌ها بر گردان نتزا یهودا

تحریم‌های آمریکا شامل ممانعت از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود، اما این اقدام چه تاثیری بر روی فعالیت‌های گردان خواهد داشت، هنوز مشخص نیست. این اولین بار است که آمریکا یک واحد نظامی اسرائیل را به دلیل رفتارهای خود در کرانه باختری تحت تحریم قرار می‌دهد.

نگاه به آینده

در حالی که این تحریم‌ها ممکن است تنش‌های بین اسرائیل و آمریکا را افزایش دهد، نتانیاهو و سایر مقامات اسرائیلی در تلاش هستند تا از پیامدهای آن برای ارتش و سیاست خارجی خود جلوگیری کنند. با این حال، واکنش‌های جهانی و منطقه‌ای به این اقدامات چگونه خواهد بود، موضوعی است که باید دنبال شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *