هشدار بارش‌های شدید در محورهای شمالی


صادق ضیائیان، رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کشور، در تازه‌ترین اطلاعیه خود از ورود یک سامانه بارشی قدرتمند به کشور خبر داده و از بارش‌های شدید در برخی از استان‌ها طی چند روز آینده ابراز نگرانی کرده است. این بارش‌ها احتمال جاری شدن سیلاب‌ها را در برخی مناطق افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی تا پایان هفته

ضیائیان با اشاره به شرایط جوی حاکم بر کشور از امروز تا روز جمعه و تعطیلات عید سعید فطر گفته است که استان‌هایی نظیر آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، قزوین، بخش‌هایی از البرز، شمال تهران، گیلان، کرمانشاه، کردستان و ایلام شاهد بارش خواهند بود.

افزایش احتمال جاری شدن سیلاب

بر اساس اطلاعات ارائه شده، بارش‌ها در ارتفاعات آذربایجان غربی و شرقی و مناطق سردسیر به صورت برف و در سایر نقاط به همراه رعد و برق پیش‌بینی شده است. با توجه به شدت بارش‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و جنوب ایلام وجود دارد.

تداوم بارش‌ها و هشدارهای هواشناسی

با توجه به ورود سامانه بارشی، از روز دوشنبه 20 فروردین ماه، بارش‌ها در آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان و قزوین ادامه خواهد داشت. همچنین، بارش‌های خفیفی در گیلان، خراسان جنوبی و رضوی و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

اوج گیری بارش‌ها در روزهای پایانی هفته

طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، سامانه بارشی فعال‌تر شده و بارش‌های خوبی را در نیمه غربی کشور به همراه خواهد داشت. استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران، تهران، البرز، زنجان، قزوین، کرمانشاه، کردستان و ایلام از جمله مناطقی هستند که بارش شدید را تجربه خواهند کرد.

تمهیدات احتیاطی برای مقابله با بارش‌های سیل‌آسا

با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده و افزایش احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب‌ها، به شهروندان توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای مقابله با این شرایط اتخاذ نمایند. همچنین، لازم است به هشدارهای صادر شده از سوی سازمان هواشناسی و دستگاه‌های امدادی توجه ویژه‌ای شود تا از خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *