هشدارهای هواشناسی در کشورهای همسایه و منطقه


در روزهای اخیر، شرایط جوی ناپایداری در منطقه غرب آسیا شکل گرفته است، که ناشی از ورود سامانه بارشی قدرتمند از جنوب منطقه به کشورهای عربستان سعودی، عراق و ترکیه است. این تغییرات جوی باعث شده است تا مقامات هواشناسی در این کشورها به صدور هشدارهای متعددی بپردازند.

هشدارهای هواشناسی در ترکیه

سازمان هواشناسی ترکیه، در پاسخ به نزدیک شدن این سامانه بارشی، هشدار زرد برای نزدیک به ۱۰ استان در جنوب و جنوب شرقی کشور صادر کرده است. انتظار می‌رود که این مناطق شاهد بارش برف و کولاک شدید باشند. به خصوص، استان ارضروم از ساعاتی پیش شاهد بارش شدید برف بوده است.

وضعیت جوی در عراق

همچنین در کشور عراق، بارش‌های شدید از ساعاتی پیش آغاز شده است و گزارش‌ها حاکی از آن است که همه استان‌های این کشور شاهد بارش‌های گسترده هستند. شهر الرمادی، مرکز استان غربی الانبار، بارش شدیدی را تجربه کرده است و کارشناسان هواشناسی در این کشور از کاهش محسوس دما در برخی از استان‌های شرقی و شمالی خبر داده‌اند.

شرایط هواشناسی در عربستان سعودی

عربستان سعودی نیز از امروز دوشنبه تا چهارشنبه شاهد بارش‌های شدیدی خواهد بود. از شهروندان این کشور خواسته شده است تا طی امروز و فردا سه شنبه، افطار را در منازل خود میل کنند. در استان‌های خیبر و المهد، تابع مدینه منوره، دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل باران امروز دوشنبه تعطیل شده‌اند.

اقدامات پیشگیرانه

سازمان دفاع مدنی عربستان با اعلام اینکه بارش‌های شدیدی تا چهارشنبه وجود خواهد داشت، از شهروندان خواسته است نهایت احتیاط را داشته باشند و از تجمع و اتراق در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها و دره‌ها دوری کنند. مرکز مدیریت بحران مکه نیز هشدار داده است که منطقه مکه شاهد بارش‌های شدیدی خواهد بود و باید حین تردد در اتوبان‌ها و سواحل احتیاط کنند.

نتیجه‌گیری

تغییرات ناگهانی و شدید شرایط جوی در منطقه غرب آسیا نشان دهنده ضرورت آمادگی و هشیاری مقامات و شهروندان برای مقابله با شرایط اضطراری است. این شرایط، همچنین تأکیدی بر اهمیت داشتن طرح‌های مدیریت بحران و اطلاع‌رسانی به‌موقع به جامعه دارد تا از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *