هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود


در دورانی که توجه به آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای بیش از پیش اهمیت یافته، دولت ایران برنامه‌ریزی برای گسترش هنرستان‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. وزیر آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی، اخیراً در حاشیه جلسه هیئت دولت، از برنامه‌های بلندپروازانه دولت برای افزایش تعداد هنرستان‌ها در سراسر کشور خبر داد.

توسعه هنرستان‌ها و افزایش تمرکز بر آموزش‌های مهارتی

طبق گفته‌های وزیر، در طی پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در ایران ساخته خواهد شد. این اقدام با هدف توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد و قرار است تعداد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی به نیمی از کل دانش‌آموزان کشور برسد. در حال حاضر، تقریباً ۳۹ درصد دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این رقم قرار است با اجرای این برنامه‌ها افزایش یابد.

تأییدیه هیئت دولت برای آیین‌نامه آموزش مهارتی

وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد که پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین‌نامه برای اجرای این سند که بر مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تمرکز دارد، توسط هیئت دولت تأیید شده است. این آیین‌نامه شامل ۱۰ ماده است و بستر مناسبی را برای پیشبرد اهداف آموزشی در زمینه مهارت‌آموزی فراهم می‌آورد.

بررسی تغییرات در تقویم آموزشی

همچنین، وزیر به موضوع تغییر تقویم آموزشی اشاره کرد که به عنوان یکی از مصوبات دولت، در حال بررسی است. این تغییرات هنوز به صورت قطعی اعلام نشده‌اند اما قرار است در قالب یک طرح مشخص تصویب شودو

اهمیت تغییرات در تقویم آموزشی

با توجه به اهمیت آموزش مهارت‌های عملی و فنی در جوامع مدرن، تغییرات در تقویم آموزشی می‌تواند نقش مهمی در بهبود سیستم آموزشی ایران داشته باشد. این تغییرات احتمالاً به منظور افزایش کیفیت آموزش، تنوع بیشتر در موضوعات و رشته‌های آموزشی، و تطابق بیشتر با نیازهای بازار کار انجام می‌شود.

نتیجه‌گیری

با تلاش‌های دولت برای افزایش تعداد هنرستان‌ها و توسعه آموزش‌های مهارتی، قطعاً ایران می‌تواند به سمت یک جامعه دانش‌آموزان ماهر در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای پیشرفته حرکت کند. این اقدامات نه تنها به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کنند بلکه در افزایش کیفیت زندگی جامعه نیز نقش مهمی دارند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *