شمار قربانیان زلزله ژاپن به ۶۲ نفر افزایش یافت

رسانه‌ها و مقامات ژاپن با اطلاعات تازه اعلام کردند که شمار قربانیان زلزله اخیر در مناطق غربی این کشور به ۶۲ نفر افزایش یافته است.

به گزارش گاردین، اطلاعات به دست آمده از رسانه‌ها و مقامات ژاپن نشان می‌دهد که تعداد جان باختگان زلزله اخیر به ۶۲ نفر افزایش یافته است. زلزله ۷.۴ ریشتری، که دیروز سه‌شنبه اتفاق افتاد، بسیاری از ساختمان‌ها را در شهر واجیما در استان ایشیکاوا فرو ریخت.

وضعیت اضطراری در استان ایشیکاوا

مقامات آتش‌نشانی ژاپن اعلام کرده‌اند که ۲۵ ساختمان از جمله منازل مسکونی به طول کامل فرو ریخته‌اند و احتمالاً ۱۴ ساختمان دیگر نیز افرادی را زیر آوار محبوس کرده است. امدادگران و آتش‌نشانان در حال تلاش برای نجات افراد محبوس در ساختمان‌های فرو ریخته هستند.

واکنش فوری به فاجعه

نیروهای دفاع شخصی ژاپن واحدهایی را به منطقه اعزام کرده‌اند تا به رفع عواقب این فاجعه کمک کنند. زلزله‌های پی‌درپی باعث حالت اضطراری شده و واکنش‌های فوری از سوی نیروهای امدادی و نظامی را در پی داشته است.

آخرین وضعیت و پیش‌بینی‌های آتی

از زمان دوشنبه، بیش از ۱۵۰ زمین لرزه با شدت‌های مختلف در ژاپن ثبت شده که برخی از آن‌ها بسیار قوی بوده‌اند. قوی‌ترین زلزله با شدت ۷.۶ ریشتر، که از سال ۱۸۸۵ به این بخش از ژاپن ضربه زده است، همچنان تهدید سونامی برای سواحل غربی ژاپن را باقی گذاشته است.

تصاویر و شاهدان عینی

رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی ژاپنی تصاویر و فیلم‌هایی از این زلزله و وضعیت وخیم مناطق آسیب‌دیده را منتشر کرده‌اند. واکنش جهان به این فاجعه همچنان ادامه دارد و مقامات در حال بررسی پیش‌بینی‌های آتی و اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت بحران هستند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *