شلیک موشک یمنی به سمت نفتکش آمریکایی


در تحولی چشمگیر در تنش‌های منطقه‌ای، نیروهای یمنی اقدام به شلیک یک موشک بالستیک ضد کشتی به سمت نفتکشی با پرچم آمریکا کردند. این حادثه که در تاریخ ۲۴ فوریه در خلیج عدن رخ داد، از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تأیید شده است. خوشبختانه، این حمله جراحتی در پی نداشته است.

وضعیت پیچیده در دریای سرخ

این حادثه در بستری از تنش‌های افزایش یافته در منطقه رخ داده است. وضعیت در دریای سرخ به ویژه با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت قاطع آمریکا از این اقدامات، روز به روز بحرانی‌تر می‌شود. وزیر دفاع یمن نیز شب گذشته اعلام کرده است که اقدامات آمریکا و متحدانش تأثیری بر موضع این کشور نخواهد داشت و کشورهای متخاصم باید معادلات جدید را بپذیرند.

واکنش‌های بین‌المللی

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل داده است. با این حال، خروج کشورهای اروپایی نظیر فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از این ائتلاف و خودداری آن‌ها از تحویل کشتی‌های جنگی به فرماندهی آمریکا، نشان از شکاف‌های درون ائتلاف دارد. بحرین تنها کشور عربی است که حاضر به عضویت در این ائتلاف شده است.

ادامه حملات به کشتی‌ها تا توقف حملات به غزه

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. این تعهد نشان از اراده یمن برای مقاومت در برابر تجاوزات و دفاع از حقوق فلسطینیان است.

نتیجه‌گیری

این رویداد، نمونه‌ای از تداوم تنش‌ها در منطقه و اهمیت استراتژیک خلیج عدن و دریای سرخ است. تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش این تنش‌ها و رسیدن به راه‌حل‌های دیپلماتیک بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *