رییسی چهارشنبه به دعوت رییس‌جمهور ترکیه، عازم آنکارا می‌شود

رئیس جمهور ایران، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، به دعوت همتای ترکیه‌ای خود، روز چهارشنبه در یک سفر رسمی به پایتخت ترکیه، آنکارا، حاضر خواهد شد. این سفر همراه با حضور یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی برگزار می‌شود.

دیدار با رجب طیب اردوغان

پس از استقبال رسمی از سوی آقای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ایران با وی در جلسه‌ای خصوصی دیدار خواهد کرد. در این دیدار، مسائل دوجانبه و روابط بین کشورها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه

یکی از مهمترین فعالیت‌های این سفر، برگزاری هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه است که به ریاست هر دو رئیس جمهور برگزار می‌شود. در این نشست، توافقات و تحولات مهم در حوزه‌های اقتصادی، زیرساختی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

مصاحبات مطبوعاتی پس از نشست

پس از نشست شورای‌عالی، رؤسای جمهور در یک جلسه مطبوعاتی به رسانه‌ها نتایج مذاکرات خود را اعلام خواهند کرد. این اطلاع‌رسانی به تشریح دقیق و پویایی از توافقات و تصمیمات به‌دست‌آمده خواهد پرداخت.

حضور در نشست تجار و فعالان اقتصادی

به همراه این بخش‌ها، دو رئیس جمهور در جلسه مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه شرکت کرده و با ایرانیان مقیم ترکیه دیدار خواهند کرد.

نگاهی به نشست قبلی

واقعه مهم این سفر، تدابیر گرفته شده در هفتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه است که در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ برگزار شد و توافقات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی به دست آمد.

تأخیر به دلیل حادثه تروریستی

لازم به ذکر است که این سفر که قبلاً در تاریخ ۱۵ دی برگزار می‌شد، به دلیل وقوع جنایت تروریستی در کرمان به تعویق افتاد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *