روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود


سید عباس حسینی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، اعلام کرد که شرکت پشتیبانی امور دام استان روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ را به قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم خریداری می‌کند. این اقدام در راستای حمایت از مرغداران و تنظیم بازار انجام می‌گیرد.

ذخیره‌سازی و آمادگی برای تنظیم بازار

از ابتدای سال جاری، ۱۸۴۶ تن گوشت مرغ منجمد توسط شرکت دام پشتیبانی استان خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره سازی شده است. این ذخیره‌سازی به منظور تأمین گوشت مرغ در زمان‌های کمبود و تنظیم بازار انجام گرفته است.

رکوردشکنی در جوجه‌ریزی و افزایش تولید

به گزارش حسینی، میزان جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال به بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه رسیده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است. این رشد نشان‌دهنده تلاش استان در پیشبرد صنعت مرغداری و افزایش تولید داخلی است.

کاهش قیمت نهاده‌ها و تأثیر آن بر افزایش تولید

با تأمین به‌موقع نهاده‌های مورد نیاز مرغداران و کاهش قیمت جوجه یک روزه به ۲۳ هزار تومان، استان مازندران شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره‌های آتی خواهد بود. این کاهش قیمت‌ها به تقویت بخش مرغداری و کمک به تنظیم بازار کمک می‌کند.

این اقدامات نشان‌دهنده تعهد استان مازندران به حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تلاش برای استقرار ثبات در بازار مصرف است. با پیگیری‌های مستمر و سیاست‌های حمایتی، می‌توان امیدوار بود که تولید و عرضه گوشت مرغ در سطح استان به نحو احسن ادامه یابد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *