داروخانه شبانه روزی هلال احمر در مرکز تهران راه‌اندازی شد

در راستای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به بیماران، داروخانه شبانه روزی هلال احمر در مرکز تهران به راه‌اندازی رسید. آئین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی این داروخانه با حضور علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

بهبود بنیه و خدمات داروخانه

علیرضا عسکری در اظهارنظرهای خود اعلام کرد که پروژه نوسازی و بهسازی این داروخانه سه ماه به طول انجامیده است و با بازسازی کامل، اکنون به منظور ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به بیماران اجرا شده است. این داروخانه که ۲۰ سال بود بهسازی نشده بود، با مشکلاتی از جمله تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی مواجه بود.

تنوع در ارائه داروها

عسکری با اشاره به تنوع داروهای موجود در این داروخانه، اعلام کرد که اکنون که این مرکز به صورت شبانه روزی فعال است، داروهای خاص، پیوندی و … در دسترس بیماران قرار دارد. همچنین او افزود که این داروخانه با تمام بیمه‌ها قرارداد بسته و حداقل ۳۰ درصد افزایش در تعداد داروها و ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش در تعداد باجه‌ها داشته است.

کاهش دوره انتظار بیماران

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اظهار داشت که دوره انتظار بیماران حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته است و با راه‌اندازی داروخانه‌های شبانه روزی، سازمان تدارکات این امکان را فراهم کرده است تا خدمات بهداشتی به شکل پویا و پیشرفته‌تر ارائه شود.

تلاش برای ایجاد داروخانه‌های بیشتر

عسکری افزود که سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر دارای دو داروخانه دیگر به نام‌های داروخانه قرنی و تهران پارس است. همچنین، ۳۷ داروخانه در معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر نیز فعالیت می‌کنند که بخشی از آن‌ها به صورت شبانه روزی می‌باشند.

مطالبه مالی از سازمان‌ها و دانشگاه‌ها

در پایان، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که مطالبه مالی سازمان از سازمان‌های بیمه‌گر و دانشگاه‌ها به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان است. او بیان کرد که با وجود این مسائل، سازمان هلال احمر خدمات لازم را ارائه داده و نیازمند فکری فوری از سوی دولت است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *