جاده‌های استان کرمانشاه مه گرفته است

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه اعلام کرد: جاده‌های استان کرمانشاه به شدت تحت تأثیر هوای مه آلود قرار گرفته‌اند و مه‌گرفتگی در بیشتر این مسیرها به وقوع پیوسته است.

۲. خطرات افزایش یافته

سرهنگ عبدالحسین زارع توضیح می‌دهد: با کاهش میدان دید در جاده‌ها، خطرات تصادف به شدت افزایش یافته و رانندگان به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌شوند. او تأکید دارد که افراد در صورت امکان از تردد خودداری کنند و در صورت لزوم، اقدام به سفر کنند ولی با رعایت کامل جوانب ایمنی.

۳. توصیه‌ها به رانندگان

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه اظهار می‌کند: در فصل زمستان، اطمینان از وضعیت راه‌ها قبل از سفر، بررسی عملکرد چراغ‌ها و سیستم تهویه خودرو، اقداماتی است که رانندگان باید به آن توجه داشته باشند. همچنین از توصیه‌های ایشان می‌توان به استفاده از حس شنوایی، افزایش فاصله با خودروهای دیگر، استفاده از چراغ مه‌شکن و نور پایین، جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه‌ها، نگهداری سرعت مطمئنه، و توقف در مکان ایمن اشاره کرد.

۴. حفظ امانت عابران پیاده

سرهنگ زارع به افزود: هوای مه‌آلود به ویژه برای عابران پیاده خطرناک است. افراد باید از امکانات عبور مانند پل عابر، زیر گذر، و تابلوهای هشدار استفاده کنند و از ورود ناگهانی به جاده‌ها خودداری کنند. رانندگان نیز باید به‌ویژه در نزدیکی این مکان‌ها مراقب حرکت آنان باشند.

نتیجه‌گیری

در این شرایط، همکاری همه افراد مسئولیتی جلب می‌کند تا با اقدامات احتیاطی، خطرات حاصل از مه‌گرفتگی جاده‌ها به حداقل رسانده شود. این توصیه‌ها نه تنها به حفظ امنیت رانندگان، بلکه به حفاظت از امانت عابران پیاده کمک خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *