آمریکا و انگلیس حمله به یمن در شامگاه یکشنبه را تکذیب کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مقام وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با الجزیره ادعا کرده است که در شب یکشنبه، هیچ حمله‌ای از سوی آمریکا یا ائتلاف دریایی در یمن انجام نشده است. این تکذیب نشان از انکار رسمی آمریکا در خصوص حملات اخیر به یمن است.

تکذیب واکنش وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس نیز گزارش‌ها درباره حمله به یمن را کذب و اظهار کرده است که چنین عملی انجام نشده است. این تصریح نشان از هماهنگی در تکذیب ادعاهای مطبوعاتی در مورد فعالیت‌های نظامی این کشور است.

تضاد گزارش‌ها و اظهارات مقامات یمن

منابع خبری از حملات جدید ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به برخی نقاط در غرب یمن خبر داده بودند، اما اظهارات رسمی آمریکا و انگلیس در تضاد با این گزارش‌ها قرار گرفته است.

حملات ائتلاف به یمن و واکنش‌ها

تصاویر حملات جدید به یمن

خبرنگار المسیره از حملات به جبل جدع و پروازهای پرتعداد هواپیماها و جنگنده‌های آمریکایی در آسمان استان الحدیده خبر داده بود. این حملات تاکید بر اهداف در این منطقه داشته و نشان از فعالیت نظامی ائتلاف در غرب یمن دارد.

موفقیت‌های ارتش یمن در حفاظت از دریاهای اطراف

یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با کشتی‌های صهیونیستی، اجازه نخواهد داد که کشتی‌ها از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن با اعمال تحریم‌ها بر علیه این کشتی‌ها، به آسیب‌های اقتصادی بر بندرهای اراضی اشغالی افتاده است.

حملات به الحدیده و واکنش محلیان

حمله به الحدیده در غرب یمن نیز از سوی نیروهای هوایی آمریکا به مواضع ارتش ملی یمن گزارش شد. واکنش محلیان نشان‌دهنده انزجار و اعتراض به این حملات است.

تدابیر یمن در مقابل حملات ائتلاف

اعلام ممانعت از عبور کشتی‌های صهیونیستی

یمن اعلام کرده است که کشتی‌های صهیونیستی یا کشتی‌هایی با مقصد اراضی اشغالی از دریای عرب و دریای سرخ عبور نخواهند کرد. این تدابیر نشان از اعتراض به سیاست‌های اسرائیل و پشتیبانی از مردم فلسطین دارد.

حملات موفق ارتش یمن در حفاظت از مرزها

ارتش یمن با انجام عملیات‌های موفق در حفاظت از مرزها و اهداف مهم در مناطق مختلف اظهار بهره‌وری نظامی خود کرده و آسیب‌هایی به ارتش آمریکا در این مناطق وارد کرده است.

تغییر در تعامل‌های نظامی یمن با ائتلاف‌ها

این تصاویر نشان از تغییر در دینامیک‌های نظامی منطقه و توانمندی‌های ارتش یمن در مقابله با حملات ائتلاف‌ها است.

نهایت تناقضات: ادعاها و واقعیت‌ها

تناقض بین گزارش‌های منابع محلی و تکذیب مقامات آمریکا و انگلیس نشان از پیچیدگی وضعیت نظامی در منطقه است. این تناقضات نشان‌دهنده تحولات پنهانی در منطقه و نقش ائتلاف‌ها در ایجاد تنش‌ها هستند.

با احترام ، مجله خبری روز انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *