تقاضا در سامانه نیما به یک‌سوم عرضه رسید

در آخرین گزارش ارزی، بانک مرکزی ایران اعلام کرد که در معاملات روزانه سامانه نیما، از مجموع ۳۷۱.۶ میلیون دلار حواله ارزی که در این بازار عرضه شده بود، تقاضا تنها برای ۲۳۴ میلیون دلار وجود داشته و فقط یک سوم از حواله‌ها معامله شد.

عدم تقاضا در معاملات

به گزارش خبرگزاری مهر، این عدم تقاضا در سامانه نیما به معنای توان محدود بازار برای جذب حجم کل حواله‌های عرضه شده است. در واقع، تقاضای معاملات تنها برای یک سوم از ارزهای معرض بازار وجود داشته است.

جزئیات معاملات

در روز سه شنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۲، از مجموع ۳۷۱.۶ میلیون دلار حواله ارزی، تنها ۱۳۷.۱ میلیون دلار معامله شد و مابقی حجم بدون تقاضا باقی ماند. این الگوی عدم تقاضا در معاملات روزانه سامانه نیما ادامه داشته و معاملات روز گذشته نیز مشابه بوده است.

موازنه تقاضا و عرضه

توازن میان تقاضا و عرضه در بازار ارز ایران یکی از چالش‌های اصلی است که بر پویایی این بازار تأثیر می‌گذارد. نقض توازن میان ارزهای عرضه شده و تقاضاهای بازار، به ویژه در سامانه نیما، نشان‌دهنده نوسانات بازار ارز در ایران است.

تحولات گذشته

در معاملات روز دوشنبه، از مجموع ۳۴۱.۲ میلیون دلار حواله ارزی که در سامانه نیما عرضه شده بود، فقط ۱۴۸.۳ میلیون دلار معامله شده بود. این نشانگر ناتوانی بازار در تجاوز به حجم عرضه شده و عدم تقاضای کافی برای معاملات بزرگ‌تر است.

با این تحولات در بازار ارز ایران، پویایی و چالش‌های اقتصادی و مالی در کشور به نحو قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *