بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حذف بیش از ۱۰۰ رشته درسی بدون داوطلب در این دانشگاه خبر داد.

حسن کی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای ساماندهی رشته‌های این دانشگاه، تعدادی رشته جدید راه اندازی شده و بیش از ۱۰۰ رشته درسی بدون داوطلب حذف شده است.

وی با بیان اینکه تمام رشته‌ها باید پیوست شغلی داشته باشند تا امکان راه‌اندازی آنها فراهم شود، افزود: مراکز و واحدهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای راه‌اندازی رشته‌های جدید، علاوه بر نیاز به دانشجوی هنرستانی، فضای آموزشی و هیأت علمی کافی، باید رشته‌ای را که تقاضا می‌کنند دارای پیوست شغلی باشد و همچنین از امکانات کارگاهی لازم نیز برخوردار باشند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهمترین چالش در بحث آموزش مهارتی را به‌روزرسانی امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: این امکانات باید جدید شود و دانشگاه در این زمینه با مشکلاتی روبرو است. با این حال، تمام عوامل دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تمام امکانات خود تلاش می‌کنند تا این بار سنگین را به جلو ببرند.

کی‌پور در خصوص کمبود هیأت علمی و کارمند در این دانشگاه گفت: در حال حاضر حداقل به یک هزار عضو هیأت علمی نیاز داریم. برنامه دانشگاه این است که تعدادی از این اساتید را از دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه‌هایی که داوطلب می‌شوند، تامین کند. چرا که مشکل استخدام ندارند و می‌توان آنها را جابجا کرد. همچنین به دنبال مجوز استخدام عضو هیأت علمی نیز هستیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *