بارش برف و باران در شمال و غرب پایتخت


اداره کل هواشناسی استان تهران، طی گزارشی از ورود یک سامانه بارشی به مناطق شمالی و غربی پایتخت خبر داده است. این سامانه که از امروز، ۱۷ بهمن ماه، فعالیت خود را آغاز کرده، به نظر می‌رسد تاثیرات قابل توجهی بر شرایط جوی این مناطق خواهد داشت.

بارش‌های فصلی؛ برف و باران

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از الگوهای همدیدی، انتظار می‌رود که نواحی شمالی و غربی تهران شاهد بارش‌های برف و باران باشند. این بارش‌ها که همراه با وزش باد شدید و در برخی نقاط، مه آلودگی و کولاک برف خواهد بود، تا صبح فردا، ۱۸ بهمن ماه، ادامه خواهد داشت.

وزش باد شدید؛ هشدار هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان تهران همچنین از احتمال وزش باد شدید تا خیلی شدید در سطح استان، به ویژه در نیمه جنوبی و ارتفاعات، خبر داده است. این شرایط جوی می‌تواند به تشدید سرما و افزایش احتمال وقوع پدیده‌های جوی نامطلوب منجر شود.

تغییرات جوی و دمایی در روزهای آتی

از ظهر چهارشنبه، با مستقر شدن جوی پایدار بر استان، شاهد کاهش بارش‌ها و بهبود نسبی شرایط جوی خواهیم بود. این شرایط تا روز شنبه، ۲۱ بهمن ماه، با آسمانی صاف تا کمی ابری و احتمال انباشت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد و صنعتی همراه خواهد بود. همچنین، از پنجشنبه، ۱۹ بهمن ماه، شاهد روند افزایش نسبی دما در سطح استان خواهیم بود.

وضعیت دمایی پایتخت و نقاط سردسیر

آسمان تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۸ و ۱۹ بهمن‌ماه، صاف تا کمی ابری با افزایش باد و دمایی بین ۴ تا ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. توچال به عنوان سردترین نقطه استان تهران، با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

این شرایط جوی نشان از تغییرات متناوب و فصلی در استان تهران دارد که نیازمند توجه و آمادگی شهروندان برای مواجهه با پدیده‌های جوی مختلف است. اداره کل هواشناسی استان تهران همواره در تلاش است تا با ارائه پیش‌بینی‌های دقیق و به‌روز، به حفظ ایمنی و رفاه حال شهروندان کمک کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *