اوکراین ۵۰۰ هزار مین در مرز با بلاروس کار گذاشته است

در اظهارات امروز دبیر شورای امنیت بلاروس، الکساندر ولفوویچ، آشکار شد که اوکراین به اندازه ۵۰۰ هزار مین ضدنفر و ضدتانک را در امتداد مرز با بلاروس نصب کرده است. این اظهارات در پی اتهامات به مرزبانان اوکراینی بود که در حین انجام وظایف خود به خاک بلاروس اشاره کرده و حریم هوایی مینسک را نقض کرده‌اند.

موقعیت فعلی مرزها و مین‌های نصب شده

دبیر شورای امنیت بلاروس افزود که بیش از ۵۰۰ هزار مین ضدنفر و ضدتانک در امتداد مرز اوکراین و بلاروس وجود دارد. این مین‌ها علاوه بر اینکه مرزها را نگهبانی می‌کنند، تقریباً همه پل‌ها را تخریب کرده‌اند و پست‌های بازرسی در مرز را بسته کرده‌اند.

انتقاد از سیاست‌های اوکراین و غرب‌گرایی

وی اظهار داشت که اوکراین از کشور برادر به ابزاری برای تضییع منافع غرب تبدیل شده است. وی به نقض حقوق بین‌الملل توسط اوکراین اشاره کرد و از قطع حریم هوایی بلاروس توسط اوکراین انتقاد کرد.

تدابیر بلاروس در پاسخ به مواضع اوکراین

دبیر شورای امنیت بلاروس به اجرای دستور احیای یگان مرزی واکنش سریع توسط رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ امضا شده است. این دستورالعمل مطابق با طرح‌های توسعه ارگان‌های مرزبانی بلاروس اجرا می‌شود.

نگاه به آینده و ادامه مواضع بلاروس

وی در پایان بیان کرد که بلاروس همچنان کشوری برادر برای اوکراین است و این مواضع به انتقاد از سیاست‌های اوکراین نباید باعث تخریب روابط دوجانبه شود.

با احترام ، مجله خبری روز انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *