«الهام‌ علی‌اف» پیروز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان شد

الهام علی‌اف در انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان برای پنجمین دوره متوالی به پیروزی دست یافت. وی با کسب ۹۲ درصد آرا، موفق شد بار دیگر کرسی ریاست جمهوری این کشور را از آن خود کند. این انتخابات که پس از بازپس‌گیری منطقه قره‌باغ و یک سال زودتر از موعد برگزار شد، شاهد مشارکت ۶۷.۷ درصدی بود.

مظاهر پناهوف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که مردم آذربایجان الهام علی‌اف را به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرده‌اند. پس از اعلام نتایج، هزاران نفر از هواداران علی‌اف در خیابان‌های باکو تجمع کرده و پیروزی او را جشن گرفتند.

علی‌اف که از سوی بسیاری به عنوان “آزادکننده قره‌باغ” شناخته می‌شود، در این دوره نیز توانست با حاشیه بالایی پیروز شود، هرچند که درصد آرای او نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه کمی پایین‌تر بود. در انتخابات قبلی، او حدود ۸۵ درصد آرا را به دست آورده بود.

پیروزی علی‌اف در انتخابات، با تبریک‌های بین‌المللی از جمله از سوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، همراه بود. رئیسی در پیامی صمیمانه‌ترین تبریک‌ها را به علی‌اف ارسال کرد و ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید ریاست‌جمهوری او، شاهد تقویت روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور باشیم. اردوغان نیز با ارسال پیامی، بهترین‌ها را برای مردم جمهوری‌ آذربایجان آرزو کرد و پیروزی علی‌اف را تبریک گفت.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *