تلاش برای افزایش مبلغ جایزه جشنواره شعر فجر

در نشست هیأت علمی هجدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام کرد که تلاش جدی در دست است تا مبلغ جوایز مالی این جشنواره افزایش یابد. او به افزایش مبلغ جایزه در جشنواره جلال آل‌احمد نیز اشاره کرد و امیدوار است که این اقدام نه تنها به رونق جشنواره کمک کند بلکه در توسعه و پیشرفت شعر در کشور نیز تأثیرگذار باشد.

در این جلسه که با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و سایر اعضای هیأت علمی جشنواره برگزار شد، احمدوند ابراز امیدواری کرد که هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر به عنوان یک دوره درخشان و نقطه عطفی در ارتقاء این رخداد فرهنگی محسوب شود.

آمار شرکت و اثرات جشنواره

یکی از نکات مهم اعلام شده در این نشست، درخصوص تعداد کتب شعری بوده که تاکنون جهت شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است. بیش از ۲۹۰۰ جلد کتاب شعر در حوزه‌های مختلف ارسال شده که به دسته‌های مختلف ارزیابی می‌شوند. این تعداد نشان‌دهنده اشتیاق ناشران و شعرا برای شرکت فعّال در این جشنواره بزرگ است.

توجه به افزایش جوایز

احمدوند تأکید کرد که از طریق تلاش برای افزایش مبلغ جوایز، امیدوارند تعداد و کیفیت آثار مشارکت کنندگان نیز افزایش یابد. این اقدام می‌تواند بر ترغیب ناشران تخصصی شعر و همچنین ارتقاء مکانت ادبیات و شعر در جامعه تأثیرگذار باشد.

شورای شعر و برنامه‌های جانبی

وی از ظرفیت شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ارتقاء جشنواره استفاده خواهد شد و تاکید کرد که با هماهنگی‌های لازم، برنامه‌های جانبی و محافل استانی به نام “کلک خیال” نیز برگزار خواهند شد.

آینده درخشان

با توجه به پیشرفت‌های اعلامی در این نشست، امیدوار است که هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر نقلی ناپذیر باشد و به عنوان یک فرصت برتر برای نمایش استعدادهای شعری کشور به شمار رود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *