“اصغر جهانگیر” سخنگوی قوه قضائیه شد


در تحولی قابل توجه در ساختار ارتباطی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، اصغر جهانگیر به عنوان سخنگوی جدید این نهاد منصوب شده است. این تصمیم که با هدف تقویت بنیان‌های ارتباطی و افزایش شفافیت در قوه قضائیه اتخاذ شده، نویدبخش فصل نوینی در تعاملات این نهاد با افکار عمومی و رسانه‌ها است.

پیشینه علمی و اجرایی دکتر اصغر جهانگیر

دکتر اصغر جهانگیر، دارای تخصص قابل تقدیر در حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه تهران و همچنین دکترای مدیریت استراتژیک، فردی است که علاوه بر سابقه علمی غنی به عنوان استاد دانشگاه، سوابق اجرایی و قضایی برجسته‌ای نیز در کارنامه خود دارد. او که در مقاطع مختلف تحصیلی به تدریس و راهنمایی پژوهش‌های علمی پرداخته، در عین حال در مناصب قضایی و اجرایی متعددی خدمت کرده است.

سوابق قضایی و اجرایی

از مهم‌ترین ایستگاه‌های حرفه‌ای دکتر جهانگیر می‌توان به قضاوت در دیوان عالی کشور، سرپرستی دادسرای کارکنان دولت، مشاوره برای رئیس قوه قضاییه، ریاست دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه و همچنین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد. این تجارب، تصویری از تعهد و کفایت او در مسیر حقوقی و قضایی کشور ارائه می‌دهد.

مأموریت جدید: سخنگویی قوه قضائیه

متن حکم رئیس قوه قضاییه، که نشان از اعتماد به توانمندی‌های دکتر جهانگیر دارد، از او می‌خواهد که با استفاده از تجارب ارزشمند خود در مناصب مختلف قضایی، در مقام سخنگویی قوه قضاییه، به امر مهم اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط موثر میان جامعه و دستگاه قضایی بپردازد. این نقش جدید، بیانگر تلاش قوه قضاییه برای پاسخگویی شفاف و به‌موقع به نیازهای اطلاعاتی جامعه و افکار عمومی است.

جمع‌بندی

انتصاب دکتر اصغر جهانگیر به سمت سخنگویی قوه قضاییه، گامی مهم در جهت تقویت ارتباطات و افزایش شفافیت در این نهاد است. تجربه و تخصص وی در حوزه‌های مختلف حقوقی و قضایی، امیدها را برای عملکرد موفق او در این سمت جدید افزایش داده است. انتظار می‌رود که با حضور او، شاهد تعامل بهتر و مؤثرتر قوه قضاییه با جامعه و رسانه‌ها باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *