خانه » پیش بینی ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در کشور

پیش بینی ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در کشور

0


در اطلاعیه‌ای از سخنگوی ستاد انتخابات کشور، خبر داده شد که پیش‌بینی شده است در انتخابات آینده ۶۵ هزار شعبه آماده‌ای باشند تا رأی‌های شهروندان را دریافت کنند. این اظهارات در حالی صورت گرفته که تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور اتخاذ شده و آمادگی کامل برای انجام این رویداد ملی اعلام شده است.

انجام انتخابات الکترونیکی در برخی استان‌ها

سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد: در مناطقی که یک هشتم کرسی نمایندگی مجلس را دارند، با تأیید شورای نگهبان، امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی مهیا خواهد شد. این تدابیر با هماهنگی مقامات مربوطه به منظور ایجاد امکانات مطلوب برای اعضای شورای نگهبان اجرا خواهد شد.

آمادگی و امکانات برگزاری انتخابات

سخنگوی انتخابات اعلام کرد که تاکنون ۶۰ هزار شعبه اخذ رأی برای انتخابات آماده شده‌اند و در حال حاضر نهایی شده‌اند. آماری که نشان‌دهنده آمادگی جامعه برای مشارکت در این رویداد مهم است.

تضمین امنیت در شعب اخذ رأی با دستگاه‌های احراز هویت

برای تضمین امنیت در شعب اخذ رأی، دستگاه‌های احراز هویت مورد بررسی، پایش، و ارزیابی قرار گرفته‌اند. این تدابیر اطمینان می‌دهند که هویت شهروندان به درستی احراز و هر گونه اشکالات احتمالی برطرف شده باشد.

کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها با امکانات دستگاه‌ها

برای کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، امکانات دستگاه‌ها به عنوان یک ابزار عادلانه در اختیار نامزدها قرار می‌گیرد. این گام به منظور ایجاد رقابت عادلانه و مساوی در تبلیغات و معرفی برنامه‌های نامزدها انجام شده است.

استفاده از فرکانس تلویزیونی برای معرفی برنامه‌ها

برای معرفی برنامه‌های نامزدها، سخنگوی ستاد انتخابات از راه‌اندازی فرکانس تلویزیونی خبر داد. این اقدام به کمک رسانه ملی صورت می‌پذیرد تا نامزدها بتوانند ۲۰ دقیقه از برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند.

تحلیل آماری از نامزدهای انتخابات

با ثبت نام ۵۱۰ داوطلب مجلس خبرگان، انتخابات در مرحله مهمی قرار گرفته است. آمار تفکیک گرایش حزبی نشان می‌دهد که ۴۷۰۳ نفر به صورت مستقل، ۲۷۲۵ نفر اصولگرا، و ۱۵۶۰ نفر اصلاح‌طلب کاندیدا شده‌اند.

سامانه مالی انتخابات و شفافیت مالی

برای شفافیت مالی نامزدها، سامانه مالی انتخابات راه‌اندازی شده است. این سامانه جهت ثبت کلیه هزینه‌های نامزدها، از تجمعات تا تبلیغات، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایش تخلفات انتخاباتی با هوشمندی

سخنگوی ستاد انتخابات اعلام کرد که تخلفات انتخاباتی هوشمندانه پایش می‌شوند. مشاهده هر گونه تخلف منجر به محروم شدن دو دوره کاندیداتوری نمایندگی مجلس خواهد شد. این اقدام به منظور اطمینان از صحت و سالم برگزاری انتخابات انجام می‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *