خانه » واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت بالک آزاد شد!

واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت بالک آزاد شد!

0

خبر خوش برای فعالان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی:

ممنوعیت واردات این محصولات به صورت بالک لغو شد.

در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مقرر شد وزارت صمت نسبت به صدور مجوز واردات قانونی گروه‌های کالایی 4 و 27 به صورت بالک و کالاهای دارای استانداردهای بین‌المللی و تخصصی که مشابه ساخت داخلی ندارند، اقدام کند.

این تصمیم در راستای رفع مشکلات تأمین و واردات فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در کشور و جلوگیری از قاچاق این محصولات اتخاذ شده است.

بر اساس این مصوبه، واردکنندگان می‌توانند با استفاده از ظرفیت ماده 16 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور، نسبت به واردات قانونی این محصولات اقدام کنند.

البته سقف میزان واردات و نحوه تأمین ارز توسط بخش خصوصی (از محل تهاتر با ارز صادرکنندگان یا سایر منابع) و همچنین تعیین سقف ارز قابل تأمین توسط بانک مرکزی، توسط مراجع ذی‌صلاح تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است که تاکنون این مصوبه به طور کامل عملیاتی نشده و واحدهای تولیدی موظفند پیش‌بینی سالانه تولید خود را در سامانه جامع تجارت بارگذاری و پس از تأیید وزارت صمت، نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

انجمن مربوطه موظف است پیگیری‌های لازم را برای اجرای کامل این مصوبه انجام و نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

این خبر می‌تواند نویدبخش رونق دوباره در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی و دسترسی آسان‌تر مردم به این محصولات با کیفیت باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *