خانه » نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور

نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد از شمال غرب کشور

0

سازمان هواشناسی کشور در اعلامات جدید خود اعلام کرده است که یک سامانه بارشی و سرد در حال ورود به شمال غرب کشور می‌باشد. این تغییرات هواشناسی از روز جمعه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده تأثیرات آن در سایر مناطق کشور قابل مشاهده باشد.

استقرار جوی و انواع پدیده‌های هواشناسی

در حال حاضر، جوی غالباً پایدار در بیشتر نواحی کوهستانی کشور حاکم است. این وضعیت با وزش باد، گاهی اوقات به شدت، به‌خصوص در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع، همراه است. همچنین، فعالیت بارشی در مناطق جنوب شرق، شرق و جنوب کشور در حال ادامه می‌باشد. شدت بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه در ساعات عصر و شب خواهد بود. بارش‌های پراکنده در البرز شرقی و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

نفوذ تدریجی سامانه بارشی از شمال غرب

به تازگی، سازمان هواشناسی اعلام کرده که سامانه بارشی و سرد از سمت شمال غرب به کشور وارد می‌شود. در روز جمعه، این سامانه با افزایش ابر و احتمال بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید، قابل مشاهده خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این تأثیرات به سمت البرز غربی و مرکزی گسترش یابد.

توصیه‌های هواشناسی برای فعالیت‌های کوهنوردی

بر اساس اعلامات هواشناسی، فعالیت‌های مرتبط با کوهستان طی پنجشنبه در مناطق جنوب شرق و نیمه شرقی کشور و طی جمعه در شمال غرب کشور مخاطره‌آمیز است. از این‌رو، در صورت صعود به ارتفاعات البرز در روز جمعه، توصیه می‌شود که برنامه‌ها تا ظهر جمعه به اتمام برسد.

با توجه به این پیش‌بینی‌ها، افراد علاقه‌مند به کوهنوردی و فعالیت‌های خارج از مناطق شهری، به دقت به وضعیت هوا توجه کرده و از تدابیر ایمنی لازم برخوردار شوند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *