خانه » تأکید نشست «عقبه» بر لزوم فشار جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

تأکید نشست «عقبه» بر لزوم فشار جهانی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها

0


نشست سه‌جانبه عقبه: نقطه تاکید بر صلح و مقابله با طرح‌های توطئه‌آمیز

در نشست سه‌جانبه عقبه که در شهر عبقه اردن برگزار شد، سران کشورهای مصر، اردن، و فلسطین با مخالفت به ویژه با طرح‌های توطئه‌آمیز رژیم اسراییل جهت آواره کردن مردم فلسطین، تأکید کردند که جهان باید فشارهای لازم را برای توقف تجاوزات اسراییل به غزه به عمل آورده و از ساکنان نوار غزه حمایت کند.

ریاست‌جمهور مصر: حمایت از فلسطین و مقابله با طرح‌های توطئه‌آمیز

رییس جمهور مصر در این نشست اظهار کرد که اتحاد جهانی برای مقابله با طرح‌های اسراییلی و محکومیت اجبار مردم نوار غزه باید ادامه پیدا کند. همچنین، مخالفت با تلاش‌های اشغال بخش‌هایی از نوار غزه و ایجاد مناطق امن در آن نیز مورد تأکید قرار گرفت.

ضرورت ادامه تلاش مشترک کشورهای عربی و جهانی برای صلح فلسطینیان

در بیانیه پس از نشست عقبه، تأکید شد که نباید مسئله فلسطین تبدیل به موضوعی جداگانه شود و باید از ایجاد فاصله بین نوار غزه و کرانه باختری جلوگیری شود. سران کشورهای مشارکت‌کننده به ضرورت ایجاد هماهنگی میان کشورهای عربی و جهانی برای تحقق صلح فراگیر با تشکیل دولت مستقل فلسطینی با تأکید بر حقوق مشروع و قانونی فلسطینیان پرداختند.

امنیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه: ضرورت تضمین دائمی

در پایان بیانیه، ضرورت تأمین امنیت برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و کاهش رنج ساکنان آن به طور دائمی تأکید شد. این اقدامات به منظور کاهش درد و رنج مردم غزه در پی حملات اسراییلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

با احترام ، مجله خبری روز انلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *