خانه » مسی به دایی رسید؛ رکورد دومین گلزن ملی جهان در خطر

مسی به دایی رسید؛ رکورد دومین گلزن ملی جهان در خطر

0

لیونل مسی، کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین، با دو گل در دیدار دوستانه مقابل گواتمالا، تعداد گل‌های ملی خود را به 108 رساند و به رکورد علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، نزدیک‌تر شد.

مسی که در حال حاضر دومین گلزن برتر ملی جهان بعد از کریستیانو رونالدو (117 گل) است، با درخشش در کوپا آمریکا می‌تواند از رکورد دایی عبور کند و به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی شناخته شود.

رکوردشکنی رونالدو در سال 2021

در سال 2021، کریستیانو رونالدو با عبور از رکورد 109 گل علی دایی، به عنوان بهترین گلزن ملی جهان در تاریخ شناخته شد. مسی که در آن زمان 103 گل زده بود، با فاصله‌ای 6 گله از رونالدو در رده دوم قرار داشت.

فرصت مسی در کوپا آمریکا

با برگزاری مسابقات کوپا آمریکا در پیش رو، مسی فرصتی طلایی برای عبور از رکورد دایی و رسیدن به رده دوم بهترین گلزنان ملی جهان دارد. آرژانتین در مرحله گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های شیلی، جامائیکا و بولیوی روبرو خواهد شد و مسی می‌تواند در این دیدارها گل‌های خود را به ثمر برساند.

احتمال عبور از رونالدو در آینده

با توجه به سن و سال رونالدو (37 سال) و احتمال خداحافظی او از فوتبال ملی در آینده‌ای نزدیک، مسی می‌تواند در سال‌های آینده به رکورد رونالدو نیز نزدیک شود و عنوان بهترین گلزن ملی جهان را از آن خود کند.

علی دایی در رده سوم

در صورت عبور مسی از رکورد دایی، اسطوره فوتبال ایران به رده سوم بهترین گلزنان ملی جهان سقوط خواهد کرد. دایی که سال‌ها با 109 گل رکورددار بود، در حال حاضر در این رده بندی بعد از رونالدو و مسی قرار دارد.

مسی در آستانه تاریخ‌سازی

لیونل مسی با عبور از رکورد علی دایی، گامی دیگر در مسیر تاریخ‌سازی خود برخواهد داشت. او که در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، با این رکوردشکنی نام خود را در کنار بزرگان این رشته ورزشی جاودانه خواهد کرد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *