خانه » بازداشت و محاکمه حمید نوری نقض حقوق بشر است

بازداشت و محاکمه حمید نوری نقض حقوق بشر است

0

دادگاه تجدیدنظر سوئد حکم حبس ابد برای حمید نوری، شهروند ایرانی را تأیید کرد. این وضعیت توسط وکیل سوئدی حمید نوری به‌عنوان نقض حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت. توماس بودستروم، وکیل مدافع حمید نوری، انتقادات شدیدی به روند دادرسی و اعلام حکم حبس ابد برای موکل خود داشته و اعلام کرده است که این تصمیم نقض حقوق بشر است.

بررسی دقیق حکم

بودستروم بیان کرد: دادگاه استیناف سوئد تصمیم گرفته که به انتقادات و دفاعیات ارائه‌شده توسط دفاع حمید نوری توجه نکند و حکم حبس ابد را تأیید کند.

تأثیر بر ایرانیان در سوئد

وکیل سوئدی، با ابراز نگرانی از تأثیر این حکم بر جوامع ایرانی در سوئد، اظهار کرد که این تصمیم می‌تواند تأثیرات منفی بسیاری بر زندگی این افراد داشته باشد.

حضور مخفیانه امید فرهند

به اشاره به حضور مخفیانه امید فرهند، افسر ایرانی‌تبار پلیس سوئد در پرونده حمید نوری، وکیل اظهار کرد که مسائل مربوط به این حضور نیز به‌شدت بحرانی است و این مسأله باید به دقت بررسی شود.

توجه به حقوق بشر

وزیر دادگستری پیشین سوئد نیز با ابراز تأکید بر توجه به حقوق بشر، امیدوار است که این پرونده توجه جهانی را به خود جلب کند و کاستی‌های در آن مورد بررسی قرار گیرد.

نکته پایانی

با انتقاد از کاستی‌ها و نقاظ در روند دادرسی، بودستروم خاتمه می‌دهد: “سوئد باید یاد بگیرد که برای چیزی که هیچ ربطی به آن ندارد، مردم را فریب ندهد.”

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *