خانه » مایکل ایگناتیف، نویسنده کانادایی، برنده جایزه پرنس آستوریاس در علوم اجتماعی شد

مایکل ایگناتیف، نویسنده کانادایی، برنده جایزه پرنس آستوریاس در علوم اجتماعی شد

0

اویدو، اسپانیا – مایکل ایگناتیف، مورخ و نویسنده برجسته کانادایی، به پاس “تاملات انتقادی عمیق خود در مورد چالش‌های اصلی زمان ما”، برنده جایزه پرنسس آستوریاس 2024 در بخش علوم اجتماعی شد. این جایزه که هشتادمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، یکی از معتبرترین جوایز بین‌المللی در زمینه‌های مختلف از جمله ادبیات، هنر، علوم و ورزش است.

آثار ایگناتیف که بیش از 20 کتاب را شامل می‌شود، طیف وسیعی از موضوعات را از حقوق بشر و سیاست خارجی گرفته تا اقتصاد و ملی‌گرایی پوشش می‌دهد. هیئت داوران جایزه از نوشته‌های او به عنوان “منبعی ضروری برای درک دنیای پرتلاطم امروز، دوقطبی شدن سیاسی و تهدیدات فزاینده علیه آزادی” ستایش کرد.

برخی از آثار شناخته شده ایگناتیف عبارتند از: “نیازهای غریبه‌ها” (1984)، “آیزایا برلین: یک زندگی” (1998) و “حقوق بشر به عنوان سیاست و بت‌پرستی” (2001). آثار او به فارسی نیز ترجمه شده و عناوینی مانند “آتش و خاکستر”، “سیاست، بُت‌پرستی و حقوق بشر” و “زندگی‌نامه آیزایا برلین” از جمله آنها هستند.

علاوه بر فعالیت‌های ادبی، ایگناتیف سابقه درخشان آکادمیک نیز دارد و در دانشگاه‌های برجسته‌ای مانند هاروارد، کمبریج و آکسفورد تدریس و تحقیق کرده است. او همچنین به عنوان رئیس دانشگاه اروپای مرکزی فعالیت می‌کرد. در عرصه سیاسی نیز، ایگناتیف در سال 2009 به رهبری حزب لیبرال کانادا رسید و به عنوان رهبر اپوزیسیون در پارلمان این کشور فعالیت کرد.

جایزه پرنسس آستوریاس علوم اجتماعی که به ایگناتیف تعلق گرفته، 50 هزار یورو ارزش دارد و هرساله به فرد یا instituciones که سهم برجسته‌ای در پیشرفت جامعه داشته باشند، اعطا می‌شود. مراسم اهدای این جایزه در پاییز هر سال در شهر اویدو اسپانیا با حضور شاهزاده خانم لئونور، وارث تاج و تخت اسپانیا، برگزار می‌شود.

اعطای جایزه پرنسس آستوریاس 2024 به مایکل ایگناتیف، بار دیگر بر تعهد این جایزه به تجلیل از متفکران برجسته و خلاق که در جهت بهبود جهان تلاش می‌کنند، تأکید می‌کند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *