خانه » فوتسال بانوان ایران در مسیر جام ملت‌ها؛ ابهام در هدف، نگرانی از رقیبان و امید به جام جهانی

فوتسال بانوان ایران در مسیر جام ملت‌ها؛ ابهام در هدف، نگرانی از رقیبان و امید به جام جهانی

0

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان معتقد است که با وجود برگزاری جام ملت‌های آسیا بعد از 7 سال، ابهام در هدف‌گذاری و عدم برنامه‌ریزی درست، چالش‌های بزرگی برای تیم ملی در این مسابقات خواهد بود.

شهناز یاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان برای حضور در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: “برگزاری این مسابقات و حضور تیم ملی ایران در این رویداد را به فال نیک می‌گیریم. اما با توجه به فرصت اندک باقی مانده، باید هدفمان از شرکت در این مسابقات را مشخص کنیم.”

یاری با اشاره به دو گزینه قهرمانی یا جوانگرایی برای تیم ملی، گفت: “اگر به دنبال قهرمانی هستیم باید به سراغ بازیکنان باتجربه برویم. اما اگر چشم‌اندازی دورتر داریم، باید فرصت را به جوانان بدهیم. در هر صورت، ریسک عدم نتیجه‌گیری در این مسیر وجود دارد.”

این مربی با بیان اینکه تغییر نسل نیازمند مدیریت قوی است، خاطرنشان کرد: “ما در این سال‌ها برای فوتسال بانوان کاری انجام ندادیم و نتوانستیم بازیکن تاپ بسازیم. اردوهای تیم ملی جوانان را هم به کل تعطیل کردیم.”

یاری حضور در جام کافا را بی‌هدف دانست و گفت: “ما در این جام‌ها مقابل تیم‌های ضعیف بازی کردیم و هیچ سودی از آن نبردیم. در عوض، رقبای ما از ما قوی‌تر شدند.”

او با اشاره به عدم برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های قدرتمند، تصریح کرد: “تنها بازی‌های دوستانه ما در این سال‌ها جام کافا بود که هیچ سودی برای ما نداشت. در حالی که می‌توانستیم با تیم‌های قوی مثل روسیه بازی کنیم.”

یاری با تاکید بر لزوم پوست‌اندازی تیم ملی، افزود: “ما هیچ برنامه‌ای برای این کار نداشتیم و الان نمی‌دانیم دقیقا انتظار و توقع ما از این تیم چه باید باشد.”

این مربی در خصوص شانس صعود به جام جهانی گفت: “تیم ملی باید تکلیف خودش را روشن کند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند. فرصت ما خیلی کم است و باید از بازی‌های دوستانه برای شناخت نقاط ضعف و قوت خود استفاده کنیم.”

یاری برگزاری جام جهانی فوتسال بانوان را خبر خوشحال‌کننده‌ای دانست و گفت: “متاسفانه کنفدراسیون آسیا دیدگاه عادلانه‌ای نسبت به فوتسال بانوان و مردان ندارد.”

او با اشاره به پیشرفت تیم‌های رقیب در آسیا، خاطرنشان کرد: “در بازی با ازبکستان اگر لغزشی نبود، شاید فینال را هم به چشم نمی‌دیدیم. ممکن است در جام ملت‌ها هم سورپرایز بدی برای ما رقم بخورد.”

یاری در پایان در خصوص توانایی کادر فنی فعلی برای تکرار قهرمانی در آسیا گفت: “هرکسی که سکان‌دار تیم ملی است، می‌داند که چه وظیفه سنگینی را به عهده دارد. کادر فنی باید شبانه‌روز تلاش کند و از هیچ تلاشی برای موفقیت تیم دریغ نکند.”

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *