خانه » فصل دوم سریال «طوبی» ساخته می‌شود؟

## سرنوشت “طوبی” در هاله ای از ابهام

پس از صحبت‌های پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی، مبنی بر احتمال ساخت فصل دوم سریال “طوبی”، سید حسین امیرجهانی، نویسنده این مجموعه تلویزیونی، درباره آینده این سریال به صراحت صحبت کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت فصل دوم هر سریالی به استقبال مخاطبان از فصل اول آن بستگی دارد، تاکید کرد که تصمیم نهایی در این مورد با مدیران سازمان صداوسیما خواهد بود. امیرجهانی در این خصوص اشاره کرد که علاقه مندی مردم به “طوبی” را مدیون نام مقدس امام حسین(ع) می داند.

او در ادامه با اشاره به رویه معمول در ساخت سریال‌های چند فصلی در سراسر دنیا، توضیح داد که پایان فصل اول به گونه ای طراحی می شود که امکان ادامه داستان وجود داشته باشد. اما تصمیم نهایی برای ساخت فصل جدید بر اساس استقبال مخاطبان از فصل اول اتخاذ خواهد شد.

نویسنده “طوبی” با بیان اینکه برای این سریال حدود ۹۰۰ صفحه سیناپس نوشته بود، عنوان کرد که به دلیل نیاز به پخش در محرم و صفر امسال، بخشی از داستان را حذف کرده است.

او در توضیح پریدن داستان به زمان های مختلف در بعضی قسمت ها، اشاره کرد که ساختار فیلمنامه “طوبی” از همان ابتدا غیرخطی بود و به دلیل رسیدن به آنتن پخش مجبر شد تا آن را به ساختار خطی تغییر دهد.

امیرجهانی با تاکید بر اینکه “طوبی” فقط از کتاب “اربعین طوبی” الهام گرفته و برداشت آزاد از آن نیست، به تفاوت محسوس داستان و شخصیت های سریال با کتاب اشاره کرد.

او توضیح داد که از همان ابتدا موقعیت داستانی، شخصیت پردازی و روابط بین شخصیت ها به طور کامل تغییر کرده و فضای ادبیات داستانی و ادبیات دراماتیک فرق دارد. همچنین به دلیل انتشار سریال در جهان عرب، شخصیت “انیه” نیز تغییر کرده و اکثر شخصیت های حاضر در سریال اصلا در کتاب وجود ندارند.

امیرجهانی در پایان با تاکید بر فاصله بسیار زیاد بین سریال و کتاب “اربعین طوبی” به مخاطبین پیشنهاد کرد که کتاب را نیز مطالعه کنند.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *