خانه » طوفان و بارش شدید باران در راه است

طوفان و بارش شدید باران در راه است

0

سازمان هواشناسی ایران با صدور هشدار سطح نارنجی، از وقوع طوفان و بارش‌های شدید باران و برف در برخی مناطق کشور خبر داده است. در پی این هشدار، هلال‌احمر به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری مهر، بارش‌های شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در استان‌های هرمزگان، جنوب شرق کرمان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

برف و کاهش دما در برخی استان‌ها

همچنین، شاهد بارش برف و کاهش دما در روز پنج‌شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، غرب مرکزی، لرستان، شمال ایلام، ارتفاعات شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز خواهیم بود. در روز جمعه نیز جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارش برف خواهند بود.

تدابیر احتیاطی و اقدامات هلال‌احمر

با توجه به وضعیت جوی پیش‌بینی شده و صدور هشدار از سوی سازمان هواشناسی، نیروهای هلال احمر در حالت آماده‌باش ۱۰۰ درصدی قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به امدادرسانی اقدام نمایند.

توصیه‌های ایمنی به شهروندان

رئیس سازمان امداد و نجات با تأکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان اعلام کرد: شهروندان باید در روزهای پیش رو از صعود به ارتفاعات و ترددهای بین شهری خودداری نمایند و سفرهای خود را به زمان دیگری موکول کنند تا از بروز حوادث احتمالی پیشگیری شود.

خلاصه و جمع‌بندی

هشدار هواشناسی در خصوص طوفان و بارش‌های شدید باران و برف در برخی مناطق ایران نیازمند توجه جدی شهروندان و آماده‌باش کامل نیروهای هلال‌احمر است. رعایت نکات ایمنی و دقت در تدابیر پیشگیرانه می‌تواند از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کند. این شرایط نشان دهنده اهمیت برنامه‌ریزی و آمادگی برای مقابله با شرایط اضطراری است.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *