خانه » طرح جامع ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود

طرح جامع ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود

0

مدیرعامل سازمان نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از آغاز مطالعات طرح جامع پیرامون حرم با گستره مساحتی ۴۰۰ هکتاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خاکی با اشاره به آغاز پروژه‌های متعددی در اطراف حرم با رویکردهای بخشی، از جمله طرح میدان شهید مطهری، طرح میدان بزرگ امام خمینی (ره) و طرح ساماندهی قبرستان نو، اظهار کرد: ضرورت تدوین یک طرح جامع برای هماهنگی و انسجام‌بخشی به این پروژه‌ها و ارائه یک رویکرد واحد به مدیریت شهری در پیرامون حرم احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز طرح‌هایی در این زمینه تهیه شده بود، افزود: برخی از این طرح‌ها به دلیل بزرگ‌مقیاس بودن، به برخی بخش‌ها توجه کمتری شده بود و قسمت‌هایی از اطراف حرم بدون برنامه رها شده بودند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) از آغاز تهیه این طرح جامع توسط مشاور خبر داد و خاطرنشان کرد: تدوین این طرح حدود ۶ تا ۸ ماه زمان می‌برد و با توجه به ناهماهنگی موجود در ۳۰ تا ۴۰ طرح مختلف در اطراف حرم، باید با یکدیگر هماهنگ شوند.

خاکی ادامه داد: در تهیه این طرح جامع، به طرح جامع شهر قم، طرح جامع حرم مطهر، طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، طرح‌های شهرسازی تهیه شده برای بلوک‌های این منطقه و همچنین الزامات خدماتی و فرهنگی توجه خواهد شد.

تدوین این طرح جامع می‌تواند گامی مهم در جهت ساماندهی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) و ایجاد فضایی مناسب برای زائران و مجاوران این مکان مقدس باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *