خانه » صادرات چهارمحال و بختیاری 3 برابر شد؛ درآمد گمرکی 4 برابر!

صادرات چهارمحال و بختیاری 3 برابر شد؛ درآمد گمرکی 4 برابر!

0

صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 101 درصد از نظر وزنی و 52 درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

علی‌اصغر عبداللهی، مدیرکل گمرک استان، با اعلام این خبر گفت: در این مدت، درآمدهای گمرکی استان نیز 333 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز شاهد رشد 200 درصدی درآمدهای گمرکی بوده‌ایم، افزود: میزان کالای صادر شده از استان در این مدت بیش از 32 هزار تن و به ارزش حدود 21 میلیون دلار بوده است.

عبداللهی در خصوص واردات کالا به استان نیز گفت: وزن کالاهای وارداتی در سال جاری 4102 تن به ارزش حدود 12 میلیون دلار است که این ارقام نشان دهنده رشد 674 درصدی حجم و 148 درصدی ارزش واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرک استان چهارمحال و بختیاری در پایان از افزایش صادرات فرش دستباف، مصنوعات فلزی، محصولات کشاورزی و مواد معدنی به عنوان مهمترین اقلام صادراتی استان در این مدت نام برد.

رشد قابل توجه صادرات و درآمدهای گمرکی در استان چهارمحال و بختیاری نشان دهنده رونق تولید و صادرات در این استان و همچنین پویایی و کارآمدی مجموعه گمرک استان است.

این امر نویدبخش توسعه اقتصادی و افزایش سطح مردم این استان در آینده خواهد بود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *