خانه » ساخت کتابخانه روستای کوزره توسط بانک پاسارگاد

ساخت کتابخانه روستای کوزره توسط بانک پاسارگاد

0

## بانک پاسارگاد، کتابخانه روستای کوزره را افتتاح کرد

بانک پاسارگاد در حرکتی ارزشمند، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کتابخانه روستای کوزره را به بهره‌برداری رساند. این کتابخانه با مساحت دوصد متر مربع و فضایی اختصاص داده شده به دارالقرآن، به عنوان مرکزی برای دسترسی اهالی روستا به منابع اطلاعاتی و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان، راه اندازی شده است.

در مراسم افتتاح این کتابخانه، دکتر مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد، ضمن تقدیر از مسئولان و مردم روستای کوزره، به اهمیت مطالعه و نقش آن در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه اشاره کرد. ایشان با طرح این سوال که “تا چه اندازه فرزندان خود را با زبان فارسی اصیل آشنا کرده و تربیت کرده‌ایم؟” اهمیت آموزش صحیح ادبیات فارسی و نثر درست را به عنوان پایه ای برای توسعه فرهنگی جامعه یادآور شدند.

دکتر قاسمی با تاکید بر وجود مفاخر بزرگ ادبیات فارسی مانند حافظ، سعدی و فردوسی، بر ضرورت توجه به مفاهیم ارزنده معنوی موجود در ادبیات فارسی تاکید کرد. وی کتابخانه را به عنوان فضایی برای یادگیری و حل مشکلات دانش‌آموزان دانست و بر اهمیت انتخاب کتاب و محتوای آن تاکید کرد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان اینکه هر کتابی برای کودکان مناسب نیست، به تاثیر کتاب و مطالعه بر رشد معنوی انسان اشاره کرد و گفت: “یادمان باشد که در ادبیات، دین و تاریخ خودمان، دنیایی از معرفت وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. فرزندان ما باید طوری تربیت شوند که به سرنوشت کشورشان متعهد باشند و خود را مسئول احساس کنند.”

ایشان همچنین با بیان اینکه قرآن درس زندگی است، بر اهمیت حفظ و آموزش قرآن در این کتابخانه تاکید کرد. دکتر قاسمی با اعلام حمایت بانک از دانش‌آموزانی که در محیط این کتابخانه آموزش می‌بینند و حافظ جزوهای قرآن می‌شوند، گفت: “فرزندانی که حافظ کل قرآن شوند، ادامه تحصیل ایشان تا مقطع دکتری مورد حمایت بانک خواهد بود. همچنین به ازای هر ده فرزند که حافظ یک جزء قرآن شوند، کتابخانه جدیدی در منطقه احداث خواهیم کرد.”

در مراسم افتتاح این کتابخانه، علاوه بر دکتر قاسمی، دکتر حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر سید باقر میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سید جواد معینی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان، جمعی از مدیران بانک پاسارگاد و اهالی محترم روستای کوزره حضور داشتند.

لازم به ذکر است که بانک پاسارگاد در این روز علاوه بر کتابخانه روستای کوزره، دو کتابخانه دیگر در روستاهای توانه و ده پیاز استان همدان را افتتاح کرد و کلنگ آغاز عملیات احداث مجتمع آموزشی دارالفنون را در شهرستان نهاوند بر زمین زد. با افتتاح این کتابخانه‌ها، بانک پاسارگاد در مجموع 22 کتابخانه در مناطق مختلف کشور ساخته و به مردم عزیز کشورمان تقدیم کرده است.

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *