خانه » خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته 4600 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا کردند اما دولت به تعهدات خود عمل نکرد

خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته 4600 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا کردند اما دولت به تعهدات خود عمل نکرد

0

با گذشت یک سال از سال 1402، خیرین مدرسه‌ساز بار دیگر با اهدای 4600 میلیارد تومان، نقش بی‌بدیلی در ساخت و تجهیز مدارس کشور ایفا کردند. این در حالی است که دولت نتوانست به تعهد خود مبنی بر پرداخت 11 میلیارد تومان به ازای آورده خیرین عمل کند.

در سال گذشته 13230 کلاس درس در سراسر ایران به همت خیرین ساخته شد، به طوری که به طور میانگین روزانه 36 کلاس درس جدید برای دانش‌آموزان احداث شد.

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز ضمن قدردانی از خیرین و ایرانیان خارج از کشور، از دولت خواست تا به تعهدات خود عمل کند و در ساخت و تجهیز مدارس مشارکت بیشتری داشته باشد.

همچنین در این راستا همایشی برای جذب کمک‌های بیشتر از ایرانیان خارج از کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی مدارس نیز با اشاره به نقش حیاتی خیرین در مدرسه‌سازی، از همه مردم خواست تا در حد توان خود به این امر خیرخواهانه کمک کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با بیان اینکه در سال گذشته 44 پروژه کاملاً مردمی و 1470 پروژه مشارکتی ساخته شده است، تأکید کرد که دولت باید سهم خود را در ساخت مدارس افزایش دهد و با مشارکت بیشتر در کنار خیرین، پروژه‌های نیمه‌تمام را به اتمام برساند.

بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور در حال حاضر در استان‌های مختلف در حال برگزاری است و اختتامیه آن تیر سال جاری در تهران با حضور مقامات ارشد کشوری برگزار خواهد شد.

این خبر نشان‌دهنده عزم و اراده خیرین ایرانی برای ارتقای سطح آموزش در کشور است. امیدواریم با مشارکت دولت و خیرین، شاهد ساخت و تجهیز هر چه بیشتر مدارس در سراسر ایران باشیم و همه دانش‌آموزان از امکانات آموزشی باکیفیت بهره‌مند شوند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *