خانه » خط دفاعی ایران لرزان؛ ازبکستان آماده نبرد در آزادی

خط دفاعی ایران لرزان؛ ازبکستان آماده نبرد در آزادی

0

تیم ملی فوتبال ایران در حالی که با اقتدار به عنوان صدرنشین گروه E راهی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 شده، اما ضعف خط دفاعی این تیم همچنان پاشنه آشیل شاگردان امیر قلعه‌نویی است.

کارشناسان فوتبال معتقدند که ایران برای رویارویی با تیم‌های قدرتمندتر در مرحله نهایی، نیازمند ترمیم خط دفاعی خود است.

فرشید طالبی، کارشناس فوتبال و ملی‌پوش سابق ایران، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملکرد تیم ملی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، اظهار داشت:

مهم‌ترین نکته دیدار با هنگ کنگ، استفاده از بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی بود. این تورنمنت فرصتی مناسب برای محک خوردن این بازیکنان در شرایط حساس است. حریفان اصلی ما در گروه‌های دیگر صدرنشین هستند و این موضوع می‌تواند برای ما هم مهم باشد، چرا که در مرحله بعد باید مقابل تیم‌های سطح بالاتری بازی کنیم.

طالبی ضعف خط دفاعی را مشکلی ریشه‌دار در تیم ملی می‌داند و می‌گوید:

ضعف در خط دفاع در جام ملت‌های آسیا هم شاهد بودیم و متأسفانه هنوز این مشکل در تیم بر طرف نشده است. بازیکنان خط دفاع باید با خط هافبک هماهنگ باشند و در فاز انتقال توپ به جلو برنامه‌های ویژه‌ای را در زمین داشته باشیم. متأسفانه از بازی بازیکنان چنین چیزی را نمی‌بینیم. خوردن 5 گل در این مرحله می‌تواند یک هشدار بزرگ برای کادر فنی تیم ملی باشد که هر چه سریع‌تر بابت خلأ ایجاد شده فکری کنند.

او در ادامه به بازی با ازبکستان در مرحله نهایی اشاره می‌کند و می‌گوید:

در دیدار رفت برابر ازبکستان از سمت راست فضای بسیار زیادی را به بازیکنان حریف می‌دادیم تا به سمت دروازه ما نفوذ کنند و در آن سمت با اشتباهات فردی زیادی مواجه شدیم. ما در نیمه اول آن بازی عملکرد بسیار خوبی داشتیم و توانستیم دو بار دروازه میزبان را باز کنیم اما عدم هماهنگی بین بازیکنان در نیمه دوم شانس پیروزی را از ایران گرفت.

طالبی با بیان اینکه بازی در ورزشگاه آزادی برای حریفان سخت خواهد بود، خاطرنشان می‌کند:

قطعاً بازی کردن در آزادی برای حریفان بسیار سخت خواهد بود و ملی‌پوشان هم نشان داده‌اند که حریفان را در تهران به راحتی شکست می‌دهند. به نظرم در این بازی هم ایران پیروز از زمین خارج خواهد شد. ما برای رسیدن به نوک قله باید تغییر نگرش بدهیم و این بدان معناست که باید در خط دفاعی تغییراتی شکل گیرد تا اشتباهات تکراری صورت نگیرد.

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در روز سه‌شنبه 22 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *