خانه » حدود ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

حدود ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

0

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران: تا پایان هفته گذشته ۳.۶ میلیون تن گندم خریداری و ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است.

https://gtc-apg.bki.ir

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره آمار خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ گفت: تا پایان هفته گذشته، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است.

هاشمی با اشاره به قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، اظهار داشت: با توجه به این نرخ، ارزش گندم‌های خریداری شده تاکنون به ۶۳ هزار میلیارد تومان (همت) می‌رسد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در خصوص میزان مطالبات پرداخت شده به گندم‌کاران نیز گفت: تاکنون حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان معادل ۵۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و همچنان بخشی از مطالبات معوق باقی مانده است.

هاشمی در مورد پیش‌بینی تولید گندم در کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و حدود ۱۲ میلیون تن آن به صورت خرید تضمینی توسط دولت از کشاورزان خریداری شود.

گفتنی است؛ امسال در راستای شفاف‌سازی و تسریع در پرداخت‌ها، اطلاعات مربوط به هر کشاورز در سامانه پهنه‌بندی کشاورزی ثبت می‌شود و پس از تأیید نهایی و تحویل گندم به مراکز خرید، این اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال و سپس مبالغ یارانه به صورت مستقیم از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *