خانه » جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است

جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حال برگزاری است

0


در جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی، اعلام کرد که این جلسات در حال برگزاری است. نشست ضابطان قضائی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور والمسلمین موحدی و مقامات قضائی برگزار شده است.

تأکید بر برگزاری با شکوه انتخابات

در این نشست، دادستان کل کشور گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی را به یادآوری کرده و تلاش‌های زیادی برای برگزاری با شکوه انتخابات یازدهم اسفندماه را بیان کرد. وی بیان کرد که تمام نهادهای درگیر در انتخابات، جهت برگزاری یک انتخابات با امنیت و سلامت، تدارکات خود را انجام داده‌اند.

نقش ضابطان قضائی در پیشگیری از جرایم

موحدی اظهار کرد که جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به صورت منظم در مراکز، استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار می‌شود. در این جلسات با حضور نمایندگان از دستگاه‌های مختلف، تلاش می‌شود تا از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی جلوگیری شود و انتخاباتی پرشور و سالم به وقوع بیافتد.

دستورالعمل‌ها و گزارش‌ها

وی به وجود دستورالعمل‌های لازم برای ضابطان قضائی انتخابات اشاره کرد و تأکید کرد که ضابطان خاص موظف به گزارش دادن اقدامات خود به ضابطان عام هستند. این گزارش‌ها به منظور پیگیری جرم و تخلفات انتخاباتی صورت می‌گیرد.

مسئولیت جهاد تبیین

دادستان کل کشور به مسئولان تأکید کرد که مفهوم جهاد تبیین به عنوان یکی از مسائل مهم به تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. وی خواستار انجام اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای جهت تبیین مسائل و اطلاع‌رسانی صحیح در راستای انتخابات شد.

قدردانی از تلاش‌ها

دادستان کل کشور در پایان از تلاش همه دستگاه‌ها، به ویژه کارکنان شورای نگهبان و همکاران خود در دادستانی کل کشور قدردانی کرد.

حضور مجازی ضابطان قضائی

در این جلسه بیش از ۲ هزار ضابط قضائی از سراسر کشور که در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌اند، به صورت مجازی حضور داشتند.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *