خانه » تیراندازی ایران در وضعیت بحرانی: المپیک پاریس بدون مدال؟

تیراندازی ایران در وضعیت بحرانی: المپیک پاریس بدون مدال؟

0

کارشناس و سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی با اشاره به نتایج ضعیف ملی‌پوشان در مسابقات جام جهانی مونیخ، معتقد است که در المپیک پاریس شانسی برای کسب مدال نداریم.

احمد نجفی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تشریح وضعیت تیراندازی ایران، گفت: “نتایج به دست آمده در مسابقات جام جهانی مونیخ گویای همه چیز است. متاسفانه هیچ یک از ورزشکاران ما در آستانه این بازی‌های مهم شرایط ایده آل و خوبی ندارند که بتوان از حالا روی مدال آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.”

وی با اشاره به افت شدید رکوردهای ملی‌پوشان در مقایسه با المپیک توکیو، افزود: “در چند سال اخیر و درست بعد از المپیک توکیو، وضعیت این رشته روز به روز ضعیف‌تر شد تا جایی که در رقابت‌های اخیر مونیخ شاهد افت شدید رکوردهای المپیکی‌هایمان بودیم. معتقدم با این وضعیت در المپیک هم قرار نیست کار خاصی انجام شود.”

نجفی با بیان اینکه تنها عملکرد قابل قبول متعلق به هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر بانوان است، گفت: “او در حال حاضر در رنکینگ جهانی در جایگاه دوم قرار دارد و در تپانچه بادی هم با صعود 9 پله‌ای به جایگاه 23 جهان رسیده است. با این حال، او هم در رکوردهایش در مقایسه با رقبای اصلی خود خیلی عقب است.”

سرمربی سابق تیم ملی تپانچه با انتقاد از کادر فنی، عنوان کرد: “رستمیان در اکثر مسابقاتی که در یکی دو سال گذشته شرکت کرده است؛ موفق شده به فینال مسابقات راه پیدا کند. اما سوال اینجاست که چرا کادر فنی هیچ برنامه‌ای برای این مرحله ندارد؟ چرا رستمیان در فینال همواره حذف می‌شود؟ آنچه که در این مدت از کادر فنی در این رابطه دیدیم همه توجیه بوده و هرگز به جواب منطقی دست پیدا نکردیم.”

وی با بیان اینکه تا المپیک پاریس فرصت زیادی نداریم، افزود: “تیم ملی ایران از المپیک توکیو تا المپیک پاریس سه سال زمان کافی برای آماده سازی و کسب سهمیه داشت. فارغ از کم شدن سهمیه‌ها در این مدت، متاسفانه بچه‌های ما از نظر رکورد نیز افت شدید داشتند. در تپانچه بادی مردان، سجاد پورحسینی در رده بیست و چهارم و جواد فروغی قهرمان المپیک توکیو در رده هشتادم قرار دارد که برای فروغی این روند اصلاً قابل توجیه نیست.”

نجفی در پاسخ به اینکه آیا ترکیب تیم ملی برای المپیک تغییر خواهد کرد، گفت: “در تیراندازی سهمیه برای ورزشکار نیست به همین دلیل دست فدراسیون و کادر فنی برای تغییر نفرات باز است. روال این است که برای اعزام رکوردها در نظر گرفته شود اما در نهایت این تصمیم کادر فنی خواهد بود که چه کسی را به المپیک اعزام کند.”

وی در پایان در پاسخ به اینکه چه عواملی باعث افت شدید تیراندازی ایران شده است، گفت: “موارد زیادی می‌تواند تاثیرگذار باشد. از دید من تغییر کادر فنی باعث شد ملی‌پوشان از نظر روحی و روانی بهم بریزند. تیم در این مدت مسابقات خوبی را اعزام شده است بنابراین کم تجربگی و یا عدم رقابت با حریفان خارجی را هم نمی‌توان ملاکی برای عدم پیشرفت در نظر گرفت.”

با توجه به صحبت‌های این کارشناس، به نظر می‌رسد که تیراندازی ایران در المپیک پاریس روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت و کسب مدال در این رشته دور از انتظار است.

امیدواریم مسئولان فدراسیون تیراندازی با برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب کادر فنی مجرب، در جهت رفع مشکلات این رشته گام بردارند و شاهد موفقیت ملی‌پوشان در میادین بین‌المللی باشیم.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *