خانه » تغییر نام خیابان مهستان به «جزایر ایرانی»

تغییر نام خیابان مهستان به «جزایر ایرانی»

0

## اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در تلاش برای ترویج ادعای بی اساس بر جزایر سه گانه ایران

نماینده شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس را که مالکیت جزایر سه گانه ایران را به چالش کشیده است، محکوم کرد.

سوده نجفی، با اشاره به بیانیه مشترک، اظهار داشت: “این ادعا بی اساس و نادرست بار دیگر از سوی کشورهای عربی مطرح شده است. این کشورها در سال‌های اخیر با نادیده گرفتن اسناد تاریخی و حقوق بین الملل، بارها ادعاهای پوچ و بی اساس خود را در مورد مالکیت جزایر سه گانه، که جزئی جدایی ناپذیر از خاک ایران هستند، مطرح کرده‌اند.”

نجفی، با اشاره به تلاش کشورهای عربی منطقه برای بهره برداری از شرایط کنونی و تنش های موجود در منطقه، افزود: “این کشورها با متحد کردن کشورهای دیگر، در تلاش هستند تا اجماعی علیه مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ایجاد کنند.”

وی در واکنش به این ادعاها، طرح دو فوریتی تغییر نام خیابان مهستان، محل استقرار سفارت امارات متحده عربی، به “خیابان جزایر ایرانی” را تقدیم رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران کرد.

نجفی با تاکید بر پاسخ قاطع به این ادعاهای بی اساس، اظهار داشت: “این کشورها که قدمتشان به قدمت درختان خیابان ولیعصر تهران هم نمی‌رسد، باید بدانند که ایران با تمام قوا از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد.”

مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *