خانه » ارسال تعرفه‌ پزشکی ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه

ارسال تعرفه‌ پزشکی ۱۴۰۳ به سازمان برنامه و بودجه

0

رییس شورای عالی بیمه، محمود رضا محقق دولت آبادی، اعلام کرد که هر ساله این شورا میزان رشد تعرفه پزشکی را مشخص کرده و به دولت ارسال می‌نماید. فرآیند تعیین تعرفه‌های سال ۱۴۰۳ از مهرماه سال جاری آغاز شده است و قبل از تصویب بودجه، شورای عالی بیمه باید تصمیمات خود را جمع‌بندی و اعلام نماید.

محاسبات بر اساس تورم و افزایش حقوق و دستمزد

بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط مرکز آمار، محاسبات تعرفه‌ها بر اساس تورم و احتمال افزایش حقوق و دستمزد صورت گرفته است. سازمان‌ها و ارگان‌ها از ۳۰ تا ۶۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی برای سال آینده پیشنهاد داده‌اند و پس از بررسی‌ها، به یک تعداد ۴۶ درصد رسیده است.

ارسال پیشنهاد به سازمان برنامه و بودجه

رئیس شورای عالی بیمه اعلام کرد که پیشنهادات شورا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده‌اند. در این مرحله، سازمان برنامه میزان پیشنهادات را ویرایش کرده و برای تصویب نهایی، این اطلاعات را به هیأت دولت ارسال خواهد کرد.

آغاز بررسی اجزای تعرفه‌های پزشکی پس از تصویب

پس از تصویب میزان رشد تعرفه پزشکی ۱۴۰۳، مرحله بعدی این فرآیند با بررسی دقیق اجزای تعرفه‌های پزشکی شروع خواهد شد. این مرحله به منظور اطمینان از شفافیت و عدالت در تعریف هزینه‌های پزشکی و خدمات به بیماران است.

نتیجه‌گیری: تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ با تلاش شورای عالی بیمه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است. این فرآیند، ابتدایی‌ترین گام در جهت تعیین هزینه‌های بهداشتی برای سال آینده می‌باشد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *