خانه » بودجه کمیته ملی المپیک به 1090 میلیارد تومان افزایش یافت

بودجه کمیته ملی المپیک به 1090 میلیارد تومان افزایش یافت

0

در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، بودجه این کمیته برای سال 1403 به 1090 میلیارد تومان افزایش یافت.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، در این نشست اظهار داشت که 140 میلیارد تومان از این بودجه به بخش عمرانی و ساخت کمپ تیم‌های ملی اختصاص یافته و مابقی آن صرف هزینه‌های جاری و سایر موارد خواهد شد.

هاشمی همچنین از افزایش 15 تا 60 درصدی بودجه فدراسیون‌ها خبر داد و گفت: در توزیع بودجه، به سهمیه‌های بازی‌های آسیایی 2026، عملکرد فدراسیون‌ها در بازی‌های آسیایی 2022 و نتایج بازی‌های داخل سالن تایلند توجه شده است.

وی در خصوص سهمیه‌های المپیک 2024 پاریس نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود در دوومیدانی، تیروکمان، والیبال ساحلی و شنا (وایلدکارت) سهمیه بگیریم و تعداد سهمیه‌ها به 39 تا 40 برسد.

هاشمی در مورد کادر سرپرستی کاروان ایران در المپیک پاریس نیز گفت: تعداد کادر سرپرستی را به حداقل رسانده‌ایم و حدود 44 نفر کادر فنی و پشتیبان در کنار تیم‌ها خواهند بود. همچنین 10 نفر کادر رسانه‌ای و 7 تا 14 نفر کادر پزشکی نیز کاروان را همراهی خواهند کرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص اعزام تیم‌ها به بازی‌های زمستانی 2026 میلان-کورتینا د آمپزو نیز گفت: کلیات اعزام تیم‌ها به این بازی‌ها تصویب شد و فدراسیون‌های اسکی و کوهنوردی باید در جلسه‌ای از هیات اجرایی دفاعیات خود را ارائه دهند.

هاشمی در پایان گفت: لیست کاروان و بودجه فدراسیون‌ها به زودی رسانه‌ای خواهد شد.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *