خانه » بهبود نسبی کیفیت هوا در پایتخت

بهبود نسبی کیفیت هوا در پایتخت

0

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که وضعیت هوای پایتخت بهبود یافته و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۳ قرار دارد. این بهبود نسبی نشان‌دهنده تلاش‌های موثر در جهت کاهش آلودگی و افزایش سلامت هوا در تهران است.

تحلیل وضعیت هوایی در ۲۴ ساعت گذشته

در گزارش ۲۴ ساعت گذشته، میانگین شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۵۵ قرار داشته که نشان‌دهنده گذر از شرایط ناسالم بود. اما اکنون با کاهش این شاخص به عدد ۸۳، وضعیت هوای تهران به شرایط قابل قبول و بهبود یافته است.

آمار سالیانه کیفیت هوا در تهران

در ابتدای سال جاری، تهران ۱۹۲ روز از هوای قابل قبول، ۸۲ روز از هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۲ روز از هوای ناسالم برای همه افراد بهره‌مند بوده است. این آمار نشان‌دهنده تغییرات مثبت در کیفیت هوا در مقایسه با سال گذشته است.

مقایسه با سال گذشته

در همان دوره مشابه سال گذشته، تهران ۱۵۰ روز از هوای قابل قبول، ۱۱۵ روز از هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۲۴ روز از هوای ناسالم برای همه افراد بهره‌مند بوده است. با این تفاوت که در سال جاری، دسته‌بندی روزهای هوای بسیار ناسالم و خطرناک کاهش یافته است.

بهبود کیفیت هوا در تهران نشان‌دهنده تدابیر موثر و تاثیرگذار در حوزه محیط‌زیست است. این اقدامات موجب حفظ سلامت شهروندان و افزایش کیفیت زندگی در پایتخت می‌شود.

با احترام ، مجله خبری روز آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *